وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)
به اين وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان

مقاصد پنهان

همه سوالات بچه ها هدفدار است وقتي بچه ها سوال مي كنند، اگر ما اوليا و معلمان آگاهي و دقت لازم را داشته باشيم به راحتي مي توانيم در دنياي بچه ها وارد شويم و اعتماد آنها راجلب نموده وبه آنها اطمينان داده و از استرس آنان  بكاهيم.

((امير)) پنج ساله، در اولين ديدارش از كودكستان كه هنوز مادرش او را همراهي مي كرد به نقاشي هاي روي ديوار نگاه كرد و با صدايي شبيه فرياد گفت:

_ كي اين نقاشي هاي زشت را كشيده؟ مادر دستپاچه شد و با ناباوري نگاهي به پسر انداخت و شتا بزده گفت:

- اين اصلا درست نيست به يك نقاشي قشنگ بگوييم زشت است. معلم كه به منظور اصلي بچه از سئوال پي برده بود، لبخندي زدو گفت:

- اينجا لازم نيست نقاشي هاي قشنگ بكشي. اگه دلت بخواد ميتوني نقاشي زشت هم بكشي. لبخندي بر لبان امير نقش بست. چرا كه براي سئوال پنهان خويش پاسخي يافته بود ((بابچه اي كه خوب نقاشي نمي كند چيكار مي كنين؟ )) بعد امير يك مسلسل شكسته از زمين برداشت و باقيافه حق بجانبي پرسيد:

- كي اين مسلسل را شكسته؟ مادر پاسخ داد:

- براي تو چه فرقي ميكنه كه كي اينو شكسته؟ تو كه كسي رو اينجا نميشناسي؟ اميردنبال اسم مخصوصي نبود. او مي خواست بفهمد چه بر سر بچه هايي كه اسباب بازي ها را مي شكنند مي آيد. معلم كه باز مفهوم سئوال را در يافته بود جواب مطلوبش را داد:

- اسباب بازي براي بازي كردنه بعضي وقتا هم مي شكند. خوب پيش مياد. اميرراضي به نظر مي رسيد. او از پاسخ هاي معلم اطلاعات لازم را به دست آورده بود(( چه خانوم خوبيه. زود عصباني نمي شه حتي وقتي عكس زشت مي كشيم يا اسباب بازي مي شكنيم. اينجا آدم راحته.)) امير دستي براي مادر تكان داد و به اتفاق معلم رفت تا اولين روز كودكستان را شروع كند.

[ جمعه 30 تير 1391برچسب:كودك,كودكستان,معلم,پدر,مادر,سئوال,نگراني,بچه,امير, ] [ 11 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

حلول ماه خدا ،ماه ضيافت ،ماه رحمت و بركت بر اهل توبه و زهد وپارسايي و بهشتيان زمين فرخنده باد.

[ جمعه 30 تير 1391برچسب:تبريك,رمضان ,حلول ماه,صبر فاستقامت,قناعت,زهد,تقوا, ] [ 10 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

هيچ پدر و مادري با اين انديشه كه براي كودك خود زندگي تلخي را تدارك ببينند از خواب بيدار نمي شوند .هيچ مادري به خود نمي گويد : امروز تا آنجا كه ممكن است سر بچه ام داد مي زنم ،غر مي زنم و تحقيرش مي كنم . بر عكس اكثر مادران صبحگاهان تصميم مي گيرند كه : امروز روز آرامش است . نعره اي ،خشمي در كار نيست . اما ناخواسته باز با لحني كه هميشه سعي داريم از آن پرهيز كنيم سخناني بر زبان مي آوريم كه مشكلاتي را بوجود مي آورند.در ادامه مي خواهم مطالبي را تحت عنوان گفت وگو با اطفال كه از چند كتاب تربيتي استخراج شده  ارائه كنم تا راهنمايي براي شما والدين در جهت هرچه بهتر تربيت كردن بچه ها باشد.

منتظر مطالب باشيد.

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:كودك,تلخ,پدر,مادر,معلم,خانواده,دختر,پسر, ] [ 9 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

غضنفر می گن:برو لباس مشکی بپوش میخوایم بریم عزاداری پدرت .میگه:حس می کنم یه اتفاقی افتاده شما به من نمی گید..

----

یکی می زنه زیر گوش دوستش اون عصبانی میشه یقه ی دوستش را می گیره میگه مرد حسابی جون ننه ات بگو جدی زدی یا شوخی بود.

دوستش با عصبانیت میگه :خیلی هم جدی بود. اولی میگه خدا را شکر آخه من با کسی شوخی ندارم.

----

غضنفر تو ترافیک گیر میکنه

میگه : ها ماشالا !

به این میگن عروسی !

----

شعر بعد از طلاق: یارب آن نوگل خندان که سپردی به منش انقدر لوس و ننر شد که سپردم به ننش!

--------

ازغضنفرمی پرسن :عروسی پسرت کی هست؟
می گه:این دوشنبه نه چهارشنبه ی بعدی

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:خنده,غضنفر,سرگرمي,لطيفه,جوك,خندان,ترافيك, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

انگور خشک شده که همه آنرا به نام "کشمش" می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است. کشمش در ایران و مصر در 2000 سال قبل از میلاد، تولید شده بود و دارای خواص فراوانیست که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم :
1
. کشمش، میوه ای خشک و مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود.
2
. کشمش، یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد و برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند بسیار مفید است.
3. کشمش، برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.
4
. کشمش، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.
5
. کشمش، باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند. کشمش، برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.
6
. کشمش، منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.
7
. کشمش، محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1 میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.
8.
کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد و فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.
9
. این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.
10
. کشمش، را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.
11. کشمش، از سرطان جلوگیری می کند.
12.
کشمش، میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.
13. اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.
14.
کشمش، آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن را می کاهد.
15.
کشمش، موجب کاهش استرس می گردد.
16.
کشمش، دهان را خوشبو می کند.
17
. کشمش، برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید.
18. تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه، سلول های بدنشان را از آسیب حفظ می کنند.
19. کشمش، به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.
20. کشمش، مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.
21.
کشمش، باعث تقویت اعصاب می شود.
22.
کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.
23
. با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید.
24.
کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.
25.
کشمش، منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.
26.
کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.
27.
سعی کنید هنگام مصرف ماست و یا سالاد، "کشمش" را نیز به آنها اضافه کنید.

 

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:انگور,كشمش,سستي,اعصاب,استرس,كم خوني,سرطان,ويتامين, ] [ 10 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

اين متن را بهتر است دوبار بخوانید

دو روز مانده به پايان جهان تازه فهميد كه هيچ زندگی نكرده است، تقويمش پر شده بود و تنها دو روز، تنها دو روز خط نخورده باقی بود.

پريشان شد و آشفته و عصبانی نزد خدا رفت تا روزهای بيشتری از خدا بگيرد، داد زد و بد و بيراه گفت، خدا سكوت كرد، جيغ زد و جار و جنجال راه انداخت، خدا سكوت كرد، آسمان و زمين را به هم ريخت، خدا سكوت كرد.

به پر و پای فرشته ‌و انسان پيچيد، خدا سكوت كرد، كفر گفت و سجاده دور انداخت، خدا سكوت كرد، دلش گرفت و گريست و به سجده افتاد، خدا سكوتش را شكست و گفت: "عزيزم، اما يك روز ديگر هم رفت، تمام روز را به بد و بيراه و جار و جنجال از دست دادی، تنها يك روز ديگر باقی است، بيا و لااقل اين يك روز را زندگی كن." 

لا به لاي هق هقش گفت: "اما با يك روز... با يك روز چه كار می توان كرد؟ ..." 

خدا گفت: "آن كس كه لذت يك روز زيستن را تجربه كند، گويی هزار سال زيسته است و آنكه امروزش را در نمی‌يابد هزار سال هم به كارش نمی‌آيد"، آنگاه سهم يك روز زندگي را در دستانش ريخت و گفت: "حالا برو و يک روز زندگی كن." 

او مات و مبهوت به زندگی نگاه كرد كه در گودی دستانش می‌درخشيد، اما می‌ترسيد حركت كند، می‌ترسيد راه برود، می‌ترسيد زندگی از لا به لای انگشتانش بريزد، قدری ايستاد، بعد با خودش گفت: "وقتی فردايي ندارم، نگه داشتن اين زندگی چه فايده‌ای دارد؟ بگذارد اين مشت زندگی را مصرف كنم.." 

آن وقت شروع به دويدن كرد، زندگی را به سر و رويش پاشيد، زندگی را نوشيد و زندگی را بوييد، چنان به وجد آمد كه ديد می‌تواند تا ته دنيا بدود، مي تواند بال بزند، می‌تواند پا روی خورشيد بگذارد، می تواند .... 

او در آن يك روز آسمانخراشی بنا نكرد، زمينی را مالك نشد، مقامی را به دست نياورد، اما ... اما در همان يك روز دست بر پوست درختی كشيد، روی چمن خوابيد، كفش دوزكی را تماشا كرد، سرش را بالا گرفت و ابرها را ديد و به آنهايی كه او را نمی‌شناختند، سلام كرد و برای آنها كه دوستش نداشتند از ته دل دعا كرد، خدا را پرستش کرد،او در همان يك روز آشتی كرد و خنديد و سبك شد، لذت برد و سرشار شد و بخشيد، عاشق شد و عبور كرد و تمام شد. او در همان يك روز زندگی كرد. 

فردای آن روز فرشته‌ها در تقويم خدا نوشتند: "امروز او درگذشت، كسي كه هزار سال زيست!" 

زندگی انسان دارای طول، عرض و ارتفاع است؛ اغلب ما تنها به طول آن می انديشيم، اما آنچه که بيشتر اهميت دارد، عرض يا چگونگی آن است. 

امروز را از دست ندهيد، آيا ضمانتی برای طلوع خورشيد فردا وجود دارد!؟

 

[ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:خدا,زندگي,عشق,تلاش,علاقه,, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

برای تمام زنان جوان مادرشدن یك رویای شیرین است، یك هدف اما گاهی مسائلی كه در نگاه اول به چشم نمی‌آیند این رویای شیرین را برهم می‌زنند. این مطلب را بخوانید تا بدانید این خطرات كدام‌ها هستند.

  اگر بارور نمی‌شوید قهوه و چای نخورید

 برترین ها:  چند مطالعه كه در نقاط مختلف جهان انجام گرفته، نشان داده كه زنانی كه روزانه بیشتر از 300 میلی‌گرم كافئین در رژیم غذایی آن‌ها جای دارد قدرت باروری كاهش یافته‌ای دارند، به‌طور متوسط یك فنجان قهوه معمولی حدود 130 میلی‌گرم و یك فنجان نسكافه حدود 100 میلی‌گرم كافئین دارد. درواقع می‌توان تا 2 فنجان قهوه در روز را حد مناسبی برای نوشیدن قهوه در روز برای زنان در سن بارداری دانست اما این را هم یادتان باشد كه چای، شكلات، سودا و نوشابه‌های انرژی‌زا هم حاوی مقادیر كافئین‌‌دار هستند اما یك تذكر مهم این‌كه زنانی كه قصد دارند به شیوه IVF باردار شوند حداكثر باید روزانه 50 میلی‌گرم كافئین مصرف كنند و حتی به آن‌ها توصیه می‌شود ، بهتر است قهوه یا چای ننوشند.

دكتر آلیس دورمر، متخصص زنان در دانشگاه هاروارد به تمام زنانی كه مدتی است قصد بارداری دارند اما بارور نشده‌اند توصیه می‌كند كه مصرف قهوه و چای خود را محدود كنند؛ «هنوز از لحاظ علمی تاثیر میزان كم كافئین روی ناباروری ثابت نشده است اما احتیاط كار بدی نیست»

لطفا مطالب بيشتر ب ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:مادر شدن ,باروري,نوزاد,زنان,زايمان,چاي,وزن,غذا,سبزي,غلات,قهوه, ] [ 10 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

بایدش نالیدن ...
من نپرسیدم هیچ که پس از این ز چه رو نتوان خندیدن
نتوان فارغ و دلرسته زغم همه شادی دیدن
هر زمان بال گشادن سر هر بام که شد خوابیدن
من نپرسیدم هیچ، هیچکس نیز هیچ نگفت
نوجوانی سپری گشت به بازی، به فراغت، به نشاط
فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات
همه گفتند کنون جوان است هنوز
بگذارید جوانی بکند
بهره از عمر برد، کامرانی بکند
بگذارید که خوش باشد و مست
بعد از این باز مرا عمری هست؟
یک نفر بانگ برآورد که او اکنون باید فکر فردا بکند
دیگری آوا داد که چو فردا بشود فکر فردا بکند
سومی گفت همانگونه که دیروزش رفت، بگذرد امروزش همچنین فردایش
بعد از این باز نفهمیدم من، که به چه سان دی بگذشت
آنهمه قدرت و نیروی عظیم به چه ها مصرف گشت
نه تفکر نه تعمق و نه اندیشه دمی عمر بگذشت به بیحاصلی و دمی
چه توانی که ز کف دادم مفت
من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت
مدت عهد شباب می توانست مرا تا به خدا پیش برد
لیک بیهوده تلف گشت جوانی هیهات
آن کسانی که نمی دانستند جوانی یعنی چه راهنمایم بودند
که دائم فکر خوردن باشم
فکر گشتن باشم
فکر تامین معاش، فکر یک زندگی بی جنجال فکر همسر باشم
کس مرا هیچ نگفت زندگی خوردن نیست
زندگی ثروت نیست
زندگی داشتن همسر نیست
زندگی فکر خود بودن و غافل ز جهان نیست
حال فهمیدم هدف زیستن این است رفیق:
من شدم خلق که با عزمی جزم پای بند هواها گسلم
پای در راه حقایق بنهم
با دلی آسوده فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل
مملو از عشق و جوانمردی و زهد در ره کشف حقایق کوشم
شربت جرات و امید و شهامت نوشم
زره جنگ برای بد و ناحق پوشم
شمع راه دیگران گردم و با شعله خویش
ره نمایم به همه گر چه سرا پا سوزم
من شدم خلق که مثمر باشم نه چنین زاید و بی جوش و خروش
عمر بر باد و به حسرت خاموش
ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنی اش فهمیدم
که این سه روز از عمر به چه ترتیب گذشت:
کودکی بی حاصل
نوجوانی بــــــاطل
وقت پیری غــــافل
به عبارتی دیگر:
کودکی در غفــلت
نوجوانی شهـــوت
در کهولت حسرت

[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:جواني,پيري,حاصل؟,غفلت,حسرت,شهوت,كهولت,جوش,خروش,عبرت, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

از مترسکی سوال کردم:آیا از تنها ماندن در این مزرعه بیزار نشده‌ای ؟
پاسخم داد : در ترساندن دیگران برای من لذتی به یاد ماندنی است پس من از
کار خود راضی هستم و  هرگز از آن بیزار نمی‌شوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم : راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!گفت : تو اشتباه می کنی!
زیرا کسی نمی تواند چنین لذتی را ببرد مگر آنکه درونش مانند من با کاه پر
شده باشد
!!!

[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:مترسك,لذت,ترس,دلهره,ستم,كاه,مردم آزار, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چگونگي پيدايش ايده در ذهن

شكل گيري يك ايده يا اختراع مي تواند علل مختلفي داشته باشد، اما دو علت در بين علل نقش اصلي و مهم تري را ايفا مي كنند كه آنها عبارتند از نياز و محيط.

الف) نياز: نياز از جمله علت هاي اساسي اختراع انسان ها به شمار مي آيد و همين نيازمندي است كه او را ناگزير به ابداع و اختراع و اكتشاف براي بر طرف كردن نيازهايش مي كند. انسان هنگام نيازمندي از دو حالت خارج نيست. در حالت اول نياز خود را بررسي و راه حل مناسبي انتخاب مي كند كه در اين حالت موجب توانمندي و قدرتمند شدن فرد در ارائه ايده مي شود در حالت دوم، فرد نسبت به نياز خود بي تفاوت مي گذرد و در نتيجه ضعف و ناتواني او را در ارائه ايده به همراه خواهد داشت. بنابراين كسي مي تواند مخترع و مبتكر باشد كه نسبت به نيازهايش احساس وظيفه كند و بي تفاوت از كنار آنها عبور ننمايد و همواره به دنبال راه حل هاي جديد باشد. مخترعان از تلفيق ايده هاي موجود و تغيير و تعديل آنها ايده تازه اي به وجود مي آورند و يا مثلا از كندو كاو در راه هاي موجود براي حل يك  مسئله و تغيير يا تعديل آنها راه حل تازه اي براي همان مسئله ارائه مي كنند.

ب) محيط: محيط نيز از جمله علت هاي مهم و اساسي در مخترع شدن افراد به شمار مي آيد. در اين مبحث واژه محيط، اطلاقي عام دارد و شامل خانواده، مدرسه، دانشگاه و ديگر جوامع مي شود. اگر فرد در محيطي واقع شود كه به خلاقيت و نوآوري اهميت ويژه اي بدهند، كم كم افراد راغب به پا نهادن عرصه هاي نو آوري و انجام ابتكارات مي شود.

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:خلاقيت,تفكر,محيط,خانواده,مدرسه,تحصيلات,خلاق,نقش,نياز,ايده,علاقه, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

زنـدگی و گـذر عمـر گرانـمایه ...

نمی دانم؛ این عمر تو دانی به چه سانی طی شد؟
پوچ و بس تند چنان باد دمان !
همه تقصیر من است ...
اینکه خود می دانم که نکردم فکری
که تامل ننمودم روزی
ساعتی یا آنکه چه سان می گذرد عمر گران
کودکی رفت به بازی
به فراغت به نشاط
فارغ از نیک وبد و مرگ و حیات
همه گفتند کنون تا بچه است بگذارید بخندد شادان
که پس از این دگرش فرصت خندیدن نیست !
بایدش نالیدن ...
من نپرسیدم هیچ که پس از این ز چه رو نتوان خندیدن
نتوان فارغ و دلرسته زغم همه شادی دیدن
هر زمان بال گشادن سر هر بام که شد خوابیدن
من نپرسیدم هیچ، هیچکس نیز هیچ نگفت



[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:زندگي,كودكي,بازي,شيطنت,شادي,خنده,كودكانه, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

به هيچ عنوان تلفن محل كار يا همراهتان را براي تماس گرفتن در اختيار كسي كه نمي‌شناسيد قرار ندهيد.

لطفا به ادامه مطلب برويد.


ادامه مطلب
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:عبرت,تفكر,عجولانه,اتفاق,زندان,خلاف,جرم,تلفن, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چگونه موانع راه اختراعمان را بشكنيم؟

براي استقامت در برابر شكستها و غلبه بر مشكلات و عبور از موانع، بايد ذهن خود را همانند بدنمان رشد و پرورش دهيم، اين كار نيازمند تلاش و تمرين و مطالعه بر مسائل و ايده هاي است كه در نظر داريم. گاه هنگام حل يك مسئله، ديدگاه بسيار نامناسبي به سراغمان مي آيد. چنين تصور مي كنيم كه گويا مغز ما از حل آن مشكل عاجز است و استقامت در برابر موانع را ندارد در اين حالت بايد افكار و تصورات منفي را از ذهن خود دور كنيم و بدانيم كه راه هاي طلايي حل يك مسئله با يك بار و در زمان مشخص و عجله و سريع السير ظاهر نخواهد شد. بنابراين بايد با تامل بيشتر و تفكر مداوم راه حل مناسب را بر گزينيم. نمونه اي از روش مواجهه با موانع و برداشتن سدها و شكستها را به اين صورت بيان مي كنيم كه اگر ما ايده اي داشته باشيم و آن ايده منطقه كوچكي از افكار ما را به خود معطوف كرده باشد، و ما نتوانسته باشيم راه حل  مناسب را انتخاب كنيم. بايد منطقه بزرگ تري از افكار و مطالعاتمان را در گير مسئله كنيم تا راه حل مناسب را براي حل مسئله در حيطه اي گسترده تر از افكارمان باز يابيم. به اين روش، فضاي بيشتري را براي پرواز افكار خود گشوده ايم و هر چه انديشه بتواند در فرازهاي بالاتر و گسترده تر به پرواز در آيد نتايج مطلوب و شگفت انگيز تري را به دست خواهد آورد.

[ شنبه 3 تير 1391برچسب:خلاقيت,تفكر,محيط,خانواده,مدرسه,تحصيلات,خلاق,نقش,عناصر,كنجكاوي,تلاش,شكست,ايده, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]
درباره وبلاگ

به وبلاگم خوش آمديد.نيازمند نظرات مفيد شما هستم. با سپاس : ملازاده
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 1179
بازدید کل : 255688
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1



............................


------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------ ---------------
کد اپلود عکس
................................................................
بک لینک فا