وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)
به اين وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان

آنقدر شکست خوردن را تجربه کنیدتا راه شکست دادن را بیاموزید.

خدا زمین را مدور آفریدتا به انسان بگوید همان لحظه ای که تصور میکنی به آخر دنیا رسیده ای درست در نقطه آغاز هستی.

از تمام داشته هایت که به آن می بالی خدا را جدا کن بعد ببین چی داری ؟ به همه کمبودهایت که از آن می نالی خدا را بیفزا و ببین دیگرچه کم داری.

[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

* اولین قدم مثبتی که برداریداین است که منفی نباشید.

*کسی که به پشتکار خود اعتماد دارد،ارزشی برای شانس قائل نیست.

*امید در درون کسی که هنوز راهی برای خویش برنگزیده جای نمی گیرد.

*دروغ مثل برف است هرچه آن را بغلتانند بزرگتر می شود.

*دشوارترین قدم همان قدم اول است.

*دوستان را در خلوت توبیخ کن ودرملاء عام تحسین.

[ جمعه 19 خرداد 1391برچسب:نکته,مثیت,ارزش, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

عناصر اختراع و خلاقيت

از عناصر اصلي براي شكل گيري يك اختراع مي توان به تلاش و كوشش، نهراسيدن از شكستها، كنجكاوي و اشتياق و انگيزه و اعتماد به نفس اشاره كرد عدم وجود هر يك از اين عوامل باعث شكست در راه مخترع شدن مي شود. افراد توانمند كساني هستند كه با نيروي اراده و تاديب نفس خود به موفقيت مي رسند و توانمندي لازم را كسب مي كنند. اين گونه افراد همواره مورد ستايش و احترام واقع مي شوند. زيرا در برابر ناملايمات از خود شكيبايي نشان داده اند انسان با كسب آموزش هاي علمي مي تواند اراده خود را تقويت كند و با اراده قوي و پافشاري و ثبات قدم به مطلوب خود دست يابد بديهي است انسان هايي كه اراده ضعيف دارند در مواجهه با كوچك ترين مشكلات از انجام فعاليت خود دلسرد مي شوند و كوشش آنان بدون دستيايي به مطلوب متوقف مي شود يكي از نكات بسيار مهم در تقويت اراده، اميدواري است. انسان با اميد مي تواند زندگي كند و ياس و نااميدي روند زندگي را با مشكل روبه رو مي سازد. با نگاهي گذرا به زندگي مخترعان و انسان هاي خلاق و موفق نقش اميد و پايداري را در موفقيت آنان به خوبي مشاهده مي كنيم. بسياري از مخترعان بزرگ جهان هنگام اختراع با شكستهاي متعدد مواجه شده اند. ولي آنان شكست را پله اي براي موفقيت خود دانسته اند و هرگز ياس به خود راه نداده اند. فردي كه مي خواهد در عرصه اختراع و خلاقيت گام بردارد بايد همواره به ياد داشته باشد كه در شكست تجاربي به دست مي آيد كه او را به اهداف بلندتر نزديك تر مي كند. شكست ها عرصه گسترده تري از پيشرفتها را ترسيم مي كند. يكي ديگر از عناصر مهم براي مخترع شدن اعتماد به نفس است. يعني همواره به خود اميد بدهد كه من مي توانم و ترس از شكست را از خود دور كند. با اين عنصر مي توان موانع فراواني را از سر راه برداشت. هيچ مانعي در برابر فكر و تلاش و ايمان آدمي تاب استقامت ندارد. يك فرد عادي با اميد به آينده مي تواند ايده خود را بارور سازد. اگر فرد اعتماد به نفس داشته باشد و از شكست ها نهراسد و به علمي شدن ايده خود اميد داشته باشد، به طور مسلم براي ايده خود راه حل مي يابد و در پي هر راه حلي، راه حل ديگري رخ مي نمايد. بنابراين هر گز نبايد به ايده مورد نظر خود به چشم ترديد بنگريم، زيرا ترديد موجب سست شدن اراده مي شود انسان مخترع براي دستيايي به ايده اش بايد همواره به خود تلقين كند كه توانايي رسيدن به آن را دارد بايد به خود بگويد حتي اگر نرسم باز هم تلاش مي كنم، زيرا تجربه عدم موفقيت نيز خود نوعي پيروزي است  و بايد روش هاي جديد و ايده هاي نو ديگر را انجام دهم. از ديگر عناصر ايجاد خلاقيت و اختراع حس كنجكاوي فرد مخترع است كه با روحيه كنجكاوي در پي شرايط بهتر و محيط مطلوب تر براي زندگي است بنابراين اگر كسي دوست دارد در حلقه مخترعان در آيد بايد در ابتدا عناصر ياد شده را در خود تقويت كند.

[ چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:خلاقيت,تفكر,محيط,خانواده,مدرسه,تحصيلات,خلاق,نقش,عناصر,كنجكاوي,تلاش, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

امروز ، فقط امروز

چون صبح کردی، منتظر شام مباش؛ گویا فقط امروز زندگی خواهی کرد، نه دیروزی که با خوب و بدش تمام شده و نه فردایی که هنوز نیامده است.

امروز فقط روز توست؛ عمر تو، فقط یک روز است؛ پس ذهن و خاطرت را فقط به زندگی امروز معطوف بدار؛ گویا امروز بدنیا آمده ای و امروز خواهی مرد. اگر چنین باشی، دیگر زندگی تو در میان خاطرات تلخ و اندوه و ناراحتی گذشته و میان توقع آینده و شبح ترسناک و خیزش وحشتناک آن از هم نخواهد پاشید.

توجه و تلاش و ابتکار خود را فقط صرف امروز بگردان. پس امروز باید نمازی درست و خاشعانه بخوانی و با تدبر، قرآن را تلاوت کنی؛ با حضور دل به ذکر بپردازی، کارها را سنجیده انجام دهی، اخلاقی زیبا ارائه نمایی، به بهره و قسمت خویش راضی باشی، به ظاهر خود توجه نمایی و به جسم و تن خویش اهتمام بورزی و به دیگران فایده برسانی.

[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:امروز,عمر,دنيا,روز,نيكي,فردا,ديروز,خاطرات, ] [ 10 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

نقش خانواده در شكوفايي خلاقيت فرزندان

از عوامل موثر در شكوفايي خلاقيت مي توان به نقش خانواده اشاره كرد. ايجاد روحيه خودباوري و اعتماد به نفس در فرزندان، از وظايف اساسي والدين است. اولين جرقه هاي انجام فعاليت هاي ابتكاري، در فضاي خانواده و در سنين كودكي انجام مي گيرد. خانواده ها نقش تعيين كننده اي را در ادامه مسير فرزندان ايفا مي كنند. پدر و مادر مي توانند با استفاده از روش هاي مختلف،  باعث ايجاد انگيزه و بالا بردن اعتماد به نفس فرزندان خود شوند تا آنها در هر شرايط براي خود ارزش قائل باشند. زماني كه فرزندان در يك خانواده كنجكاوي و علاقه نشان مي دهند. والدين بايد احساس او را در يابند و با محبت و تشويق او را مورد تاييد و حمايت خود قرار دهند. در نتيجه، او با احساس امنيت و آسودگي خيال و اعتماد به نفس در اين مسير گام بر مي دارد و روحيه خلاقانه و ابتكاري او افزايش مي بايد حمايت و توجه پدر و مادر، موجب جرات و جسارت بخشيدن به فرزند براي وارد شدن به عرصه هاي جديد خلاقيت خواهد شد.

[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:خلاقيت,تفكر,محيط,خانواده,مدرسه,تحصيلات,خلاق,نقش, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

آیا میدانستید که کوتاهترین جنگ در تاریخ ۱۸۹۶ بین نازی ها و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقیقه طول کشید ؟

آیا میدانستید که کلمه google از واژه googol به معنای "عدد یک به همراه 100 صفر" برگرفته شده است ؟

آیا میدانستید که رنگ آبی خاصیت آرام بخشی دارد. باعث میشود مغز هورمونهای آرام بخش ترشح کند ؟

آیا میدانستید که 10درصد از درآمد دولت روسیه از فروش ودکا تامین می شود ؟

آیا میدانستید که ٣٠٠٠ سال قبل مصریان بطور متوسط ٣٠ سال عمر میکردند .؟

آیا میدانستید که مردمک چشم هنگام تماشای چیزی خوشایند تا 45درصد بازتر میشود ؟

آیا میدانستید که خفاشها هنگام خروج از غار همیشه به سمت چپ دور میزنند ؟

[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:ميدانستيد,مصريان,خفاش,آبي,جنگ, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چگونه مخترع شويم؟

دنيايي كه مادر آن زندگي مي كنيم، به طور مداوم در حال تغيير و پيشرفت است. اين پيشرفتها توسط افراد خلاق انجام مي شود. خلاقيت موهبتي است الهي و همه انسانها از اين موهبت برخوردار هستند خلاقيت به معناي توانايي دستيابي به چيزي به شكلي بديع، فرايندي ذهني است كه در بر گيرنده عناصر انگيزشي و عاطفي است. از شاخه هاي اين علم، خلاقيت اختراعي و خلاقيت نوآورانه است. خلاقيت و نوآوري لازمه و پيش در آمد توسعه و تعالي يك سازمان و جامعه است و آگاهي از فنون و تكنيك هاي آن ضرورتي اجتناب ناپذير براي مديران، دانشجويان، پژوهشگران و علاقه مندان است. موسسات و سازمانهاي علمي ،آموزشي ، تحقيقاتي و توليدي بايد همگام با علم روز دنيا به طور مداوم، كالاها و خدمات و روشهاي جديد ارائه كنند يا براي بهبود آن بكوشند.

بسياري از پيشرفتها و دستاوردهاي انسان ناشي از توانايي تفكر خلاق اوست خلاقيت موهبتي الهي است و همه انسانها از آن برخوردار هستند برخورد جوامع بشري با مسائل ناهمگون و بي شمار، انسان را نيازمند به يافتن راه حل هاي مطلوب كرده است. به عبارت ديگر، براي خوب زيستن داشتن توانايي هاي بالفعلي چون انتخاب ، استدلال، تصميم گيري و حل مسئله از ضروريات است. ايجاد چنين توانايي ها و پيشرفتهايي تنها از طريق شناسايي و پرورش ذهن ميسر خواهد شد. اگر با دقت به تاريخچه ابداعات و نوآوري ها نگاه كنيم ، خواهيم ديد كه سابقه اي بسيار طولاني دارند و بشر همواره به دنبال راه هاي جديدي براي انجام كارهاي خود بوده است. با توجه به دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم اگر به تمامي اختراعات و ابداعات انجام شده نگاه كنيم و سپس تمامي اين ابداعات را از جهان حذف كنيم چه اتفاقي مي افتد؟ مسلما دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم چهره اي كاملا متفاوت پيدا مي كند تصور دنياي بدون هواپيما، برق، خودرو، مخابرات و مانند اينها بسيار مشكل است. بدين طريق در مي ياييم كه يك اختراع در زندگي افراد و تمدن ها چه نقش مهمي دارد. اختراعات در جوامع باعث تحول علمي و اقتصادي مي شوند حال آيا براي اين كه بتوانيم اختراعي را انجام دهيم، بايد حتما نابغه باشيم؟ يا حتما بايد شرايط خاصي داشته باشيم؟ يا تحصيلات علمي بسيار بالايي داشته باشيم؟ اينك پاسخ تمامي اين پرسشها را بيان مي كنيم. يك فرد مخترع از نظر مغزي هيچ تفاوتي با فردي كه مخترع نيست ندارد فرد مخترع فقط با استفاده از روش هايي در زندگي خود، مي تواند به كارهاي خلاقانه دست بزند و اختراعاتي را انجام دهد و به رغم سخن بعضي افراد كه مي گويند: براي مخترع شدن بايد تحصيلات بالاي علمي داشته باشيم مي گوييم آيا انسانهاي  نخستين كه با استفاده از تراشيدن سنگها اقدام به ساخت سلاح براي حفاظت از خود و شكار مي كردند داراي تحصيلات علمي بوده اند؟ بنابراين علم و تحصيلات تنها يكي از راه هاي رسيدن به يك اختراع يا يك فعاليت علمي است. ولي افرادي كه در يك رشته علمي تخصص دارند سريع تر و با مشكلات كمتري نسبت به افراد ديگر مي توانند به يك اختراع يا يك فعاليت علمي دست پيدا كنند.

[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:خلاقيت,تفكر,محيط,خانواده,مدرسه,تحصيلات,خلاق, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

مشكلات مجتمع ها

فيزيكي

اجراي هر طرح و ايده جديدي همراه با مشكلات و نارسائيهايي است و لازمه اجراي هرطرح جديد بررسي و برنامه ريزي دقيق و كارشناسانه مي باشد تا آن طرح بتواند با كمترين اشكال اجرا گردد.

اجراي طرح مجتمع ها مستثني از اين قاعده نيست ،با توجه به اينكه در گذشته ساخت و سازها و زير ساختها برا ساس مجتمع ها نبوده ،در نتيجه با اجراي اين طرح با مشكلات بيشتري مواجه هستيم از جمله كمبود فضا و فاصله آموزشگاهها از هم.

نيروي انساني :

در مجتمع هاي شهري با توجه به دستورالعمل ارسالي فقط يك نفر بعنوان مدير مجتمع پيش بيني شده اگر برگرديم به اهداف مجتمع ها ،يكي از اهداف مهم تمركز زدايي مي باشد .يعني اينكه اختياراتي به مجتمع ها واگذار شود تا با توجه به شرايط محيطي واقليمي ،فرهنگي ،اجتماعي ،فيزيكي برنامه ريزي نموده ودر پيشبرد هرچه بهتر هدفهاي آموزشي و پرورشي  تصميم گيري نمايند.اما با يك نفر نيرو بعنوان مديرمجتمع  امكان انجام امورات به اين گستردگي وجود ندارد ،در نتيجه ناخواسته آن هدف اصلي يعني برنامه ريزي دقيق براي ارتقاي كيفي آموزش كم رنگ و بيشتر وقت مديران صرف امورات جنبي مانند : خريد ،پرداخت،امورات مالي ،جلسات و .... مي گردد.

[ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:مجتمع هاي شهري,فضا,نيروي انساني؟,امكانات؟, طرح,مشكلات, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

1.      پیش فرض٧ اشتباه بزرگ در بارهٔ خواب

١) خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر!
كاش همینطور بود! ولی مطالعات نشان میدهد احتمال مرگ زودرس در آنهایی كه بیش از ٨ ساعت در شبانه روز میخوابند، بیشتر است.
٢) خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده،خوابش میبرد!
اتفاقا این نشان میدهد كه فلانی،خواب خوبی ندارد. این كه آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ببرد، یكی از نشانه های خواب آلودگی است كه باید تحت بررسی قرار گیرد. مدت زمانی كه طول میكشد تا خوابمان ببرد، نباید كمتر از ٥ دقیقه یا بیشتر ٣٠ دقیقه باشد. پزشكان،مقادیر كمتر و بیشتر از این محدوده را غیرطبیعی میدانند.
٣) چقدر كم میخوابی!
همه آدمها حداقل به ٨ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد كه بشود روی آن قسم خورد. میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، متفاوت است.به خودتان رجوع كنید، اگر حس میكنید كه هر روز بعدازظهر خسته و خواب آلود میشوید، بدانید كه احتمالا الگوی خوابتان غلط است.
٤) چقدر زیاد میخوابی!
نخبه ها فقط روزی ٣ الی ٤ ساعت میخوابند! شاید مارگارت تاچر و بیل كلینتون و چند نفر از مشاهیر هالیوودی جزء نخستین كسانی باشند كه رسانه های غربی، در باره كم خوابیدن آنها زیاد حرف زدند. اما واقعیت این است كه از نظر پزشكان، این قبیل افراد معمولا عملكرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. كمخوابی، سلامت شما را تهدید میكند و تمركزتان را پایین میآورد. كمخوابی حتی میتواند بیمارتان كند و به سیستم ایمنی شما آسیب بزند.
٥) من خوابم خوب است؛ فقط شبها چند بار از خواب میپرم!
به چنین خوابی نمیگویند خواب خوب. خوابی خوب است كه تداوم مناسبی داشته باشد. بیدار شدن مكرر در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی كه شبها بیش از یك بار از خواب میپرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.
٦) كم خوابی فقط یك چاره دارد؛ قرص خواب!
تاثیر داروهای خوابآور، كوتاه مدت است و كم كم بدن به دارو عادت میكند و دیرتر به آن جواب میدهد. از طرفی، اگر بدن به دارو عادت كند؛ قطع آن اوضاع را بدتر میكند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشك مراجعه كرد تا علت اصلی بیخوابی شناخته و درمان شود.
٧) كم خوابی از آن دردهایی است كه چاره ندارد و باید با آن ساخت!
اما توصیه های دیگری هم هست كه میتواند اوضاع خوابتان را رو به راه كند: پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شكلات در ساعات نزدیك به خواب. خودداری از مصرف غذاهای سنگین و كشیدن سیگار در ساعات نزدیك به خواب. رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یك ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از كارهای دیگری مثل تماشای تلویزیون و كار در آن اتاق و بالاخره این كه اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب آلودگی هم نكردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب
آلودگی نكرده اید،به رختخواب برنگردید.

[ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ] [ 10 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چندنكته مهم در زندگی

بقراط مي گويد: كم كردن چيزهاي مضر و زيانبار، بهتر از زياد استفاده كردن از چيزهاي سودمند است. و نيز مي گويد: با دوري كردن از تنبلي و خستگي و با پرهيز از پرخوري همواره تندرست باشيد.

يكي از حكما مي گويد: هركس، مي خواهد سالم و تندرست باشد، غذاي خوب بخورد و زماني سراغ غذا برود كه خوب گرسنه شد و پس ازآنكه خوب تشنه گرديد، آب بنوشد. معمولاً آب كم بنوشد و بعد از ناهار استراحت كند و پس از شام اندكي قدم بزند و تا دستشويي نرفته، نخوابد. بعد از صرف غذا، از رفتن به حمام بپرهيزد. در تابستان يكبار به حمام رفتن بهتر از ده بار حمام گرفتن در زمستان است.

حارث مي گويد: هركس دوست دارد، عمر طولاني كند، بايد صبحانه را صبح زود ميل نمايد، زود شام بخورد، لباس سبك بپوشد و كمتر با زنان‌آميزش كند.

افلاطون مي گويد: پنج چيز، بدن را ضعيف مي كند و چه بسا سبب نابودي آن مي گردد: فقر، جدايي از دوستان، اندوه و ناراحتي، عدم پذيرش خيرخواهي و نصيحت و خنديدن جاهلان و نادانان به عقلا و خردمندان.

يكي ديگر از سخنان جامع و پرمعناي بقراط، اين است كه مي گويد: زياده روي در هر چيزي، دشمن طبع و سرشت است.

به جالينوس گفته شد: تو چرا مريض نمي شوي؟ گفت: چون من، دو غذاي نامرغوب را با هم نمي خورم و هيچ خوراكي را با خوراك ديگر مخلوط نمي كنم و غذاي آزاردهنده را در معده نگه نمي دارم.

چهار چيز، بدن را بيمار مي كند: زياد حرف زدن، زياد خوابيدن، زياد خوردن و زياد‌آميزش كردن.

حرف زياد، مخ و حافظه انسان را كم و ضعيف مي كند و خيلي زود انسان را پير مي نمايد. خواب زياد، چهره را زرد، دل را كور و چشمها را برآمده و پرباد مي نمايد و انسان را تنبل مي كند و بيماريهاي سختي را پديد مي آورد.

آميزش زياد، بدن را ضعيف و رطوبت بدن را كم و اعصاب را سست مي نمايد و ضرر آن،‌تمام بدن را فرا مي گيرد و بيش از همه، اعصاب را ضعيف مي كند و در نتيجه اثرات نامناسبي بر روح مي گذارد.

چها رچيز، بدن را از بين مي برد: فكرو خيال، غم و اندوه، گرسنگي و بيخوابي.

چهارچيز، انسان را شاد مي كند: نگاه كردن به سبزيها و آب روان و ميوه ها و نيز نگريستن به محبوب.

«ما، شامگاه به آن چهره ها نگاه كرديم؛ پس ارواح، از زيبايي آنچه ديدند، روشن گرديدند».

چهار چيز، بينايي را ضعيف مي كند: پابرهنه راه رفتن، صبح و شام باانسانهاي كينه توز و سبك سر روبرو شدن، گريه زياد و زياد به خط ريز نگاه كردن.

چهار چيز، بدن را قوي مي كند: پوشيدن لباس نرم، حمام با آب ولرم، خوردن شيريني و غذاهاي پرچرب، بوييدن گلهاي خوشبو و چيزهاي معطر.

چهار چيز، چهره را خشك مي كند و زيبايي آن را از بين مي برد: دروغ گفتن، بي حيايي و گستاخي، از روي ناداني زياد سؤال كردن، فساد زياد.

چهار چيز، باعث دشمني و تنفر مي شود: تكبر، حسادت، دروغ گفتن، سخن چيني.

چهار چيز، رزق و روزي را فراهم مي كنند: عبادت شب، استغفار زياد در سحرگاهان، صدقه دادن و ذكر خدا در صبح و شام.

«به شب گفتم: اي كسي كه اخبار و اسرارت پنهان است! آيا در دل خود رازي داري»؟

«گفت: من در زندگيم هيچ رازي چون سخن دوستان در سحرگاهان نديده ام».

چهار چيز، مانع روزي مي گردند: خواب صبح، كم نماز خواندن، تنبلي كردن و خيانت.

چهار چيز، براي ذهن و حافظه زيانبارند: هميشه ميوه ترش خوردن، به پشت سرخوابيدن، غم و اندوه.

چهارچيز، فهم و ذكاوت را بيشتر مي كنند: آسودگي خاطر، پرهيز از پرخوري، استفاده از غذاهاي شيرين و غذاهاي پرچرب و خالي كردن شكم.

[ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:زندگي,مهم,انسان,شادي,جنسي,بينايي,غم,اندوه,سلامتي,دشمني,رزق,روزي,ذكر, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

* يك پيش بيني غلط باعث يك برنامه ريزي غلط مي شود.

* انسان با دوچشم و يك زبان متولد مي شود ،يعني دو بار ببيند و يك بار سخن بگويد.

* هرچه انتظار كمتري از دنيا داشته باشي ، كمتر دچار ياس و نوميدي مي شوي.

* احترام را بايد در خانه آموخت ،در مدرسه تمرين و در جامعه كامل كرد.

* روزگار نسبت به كسي كه بداند وقت خود را چگونه صرف مي كند فوق العاده مهربان است.

رهنمون 2

[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:نكته, برنامه ريزي,دنيا,روزگار,ياس,اميد, ] [ 1 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

اگر مرگم به نامـــــردي نگيرد ،مرا مهر تو در دل  جاوداني است .

و گر عمرم به ناكامي سرآيد ، تورو دارم كه ، مرگم زندگاني است .

بي تو مهتاب شبي باز از آن كوچه گذشتم ،همه تن ،چشم شدم خيره به دنبال تو گشتم ،شوق ديدار تو لبريز شد از جام وجودم ،شدم آن عاشق ديوانه كه بودم .

يادم آمد كه شبي با هم ازآن كوچه گذشتيم ،پر گشوديم و درآن خلوت دل خواسته گشتيم  ساعتي بر لب جوي نشستيم .تو همه راز جهان ريخته در چشم سياهت ،من محو تماشاي نگاهت.

هيچ ميداني كه رفتي من چه حالي داشتم

دور خود مي گشتم و باخود جــــــدالي داشتم

پيش خود در خلـــــوتم مـــــــــي سوختم اما چقدر

روي شادي پيش چشـــــم اين اهالي داشتم

آمـــــــــدي ،رفتـــي ولي زود از كنارخاطرم

لحظه اي ديگر اگر بودي سئـــوالي داشتم.

 

 

 

[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:عاشقانه,عشق,مهر,خلوت,علاقه,گل, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

روانشناسي لباس

لباس های تنگ: افرادی که لباس های تنگ میپوشند عموماً افرادی مغرور و زود رنج اند. همچنین افرادی بسیار جذاب هستند. افرادی شایسته و معقول اند.
لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد میپوشند افرادی بخشنده هستند. به هیچ وجه حسود...


                                                                     


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:لباس,رنگ, تنگ, گشاد,سبز,سفيد,قهوه اي,مغرور,سرخوش,شاد, ] [ 10 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

یکی از شایعترین دردها در طول زندگی افراد سردرد است که کودکان و بالغین را گرفتار می‌کند. در این مقاله مطالبی در باره ی علل سردرد، انواع سردرد، علائم هشدار‌دهنده و درمان سردرد جمع‌آوری شده‌است. ممکن است سردرد به تنهایی وجود داشته باشد و یا همراه با برخی علائم دیگر باشد. ممکن است در مواردی سردرد همراه با گلو درد، سرماخوردگی و یا بیماریهای سینوسی و یا سایر بیماریها نیز باشد. آیا می‌دانید شما چه نوع سردردی دارید و علت ایجاد آن چیست؟ در واقع علت ایجاد 95% از سردردها، بیماری و یا ناهنجاری...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:سردرد,ميگرن,تنش,عصبي,هورموني,سرفه,درددندان,استرس,خستگي,فشار, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]
درباره وبلاگ

به وبلاگم خوش آمديد.نيازمند نظرات مفيد شما هستم. با سپاس : ملازاده
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 1191
بازدید کل : 255700
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1



............................


------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------ ---------------
کد اپلود عکس
................................................................
بک لینک فا