وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر) به اين وبلاگ خوش آمدید.
| ||
|
توبه نصوح نَصوح مردى بود شبيه زنها ، صورتش مو نداشت و سینه هايى برجسته چون سينه زنها داشت و در حمام زنانه كار مى كرد. او سالیان متمادی بر این کار بود و از این راه هم امرار معاش میکرد و هم ارضای شهوت. گرچه چندین بار به حکم وجدان توبه کرده بود اما هر بار اخگر شهوت، او را به کام خود اندر میساخت و كسى از وضع او خبر نداشت و آوازه تميزكارى و زرنگى او به گوش همه رسيده و زنان و دختران رجال دولت و اعيان و اشراف دوست داشتند كه وى آنها را دلاكى كند و از او قبلاً وقت مى گرفتند تا روزى در كاخ شاه صحبت از او به ميان آمد. لطفا ادامه مطلب ادامه مطلب تئوري شن مردی با دوچرخه به خط مرزی میرسد. او دو کیسه بزرگ همراه خود دارد. مامور مرزی میپرسد : « در کیسه ها چه داری؟». او میگوید «شن» مامور او را از دوچرخه پیاده میکند و چون به او مشکوک بود ، یک شبانه روز او را بازداشت میکند ، ولی پس از بازرسی فراوان ، واقعاً جز شن چیز دیگری نمییابد. بنابراین به او اجازه عبور میدهد. هفته بعد دوباره سر و کله همان شخص پیدا میشود و مشکوک بودن و بقیه ماجرا... این موضوع به مدت سه سال هر هفته یک بار تکرار میشود و پس از آن مرد دیگر در مرز دیده نمیشود. یک روز آن مامور در شهر او را میبیند و پس از سلام و احوال پرسی ، به او میگوید : من هنوز هم به تو مشکوکم و میدانم که در کار قاچاق بودی ، راستش را بگو چه چیزی را از مرز رد میکردی؟ قاچاقچی میگوید : دوچرخه! بعضی وقت ها موضوعات فرعی ما را به کلی از موضوعات اصلی غافل میکند. سکه ها همیشه صدا دارند اما اسکناس ها بیصدا پس هنگامی که ارزش و مقام شما بالا میرود بیشتر آرام و بیصدا باشید . . . زنها هرگز نمیگویند تو را دوست دارم ولی وقتی از تو پرسیدند مرا دوست داری بدان که درون آنها جای گرفته ای . . .
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلیكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَیْها مَلائِكَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ التحریم : آیه 6 هیچ چیز در طبیعت برای خود زندگی نمیکند. رودخانه ها آب خود را مصرف نمیکنند. درختان میوه خود را نمی خورند. خورشید گرمای خود را استفاده نمیکند. ماه ، در ماه عسل شرکت نمیکند. گل ، عطرش را برای خود گسترش نمیدهد. نتیجه : زندگی برای دیگران ، قانون طبیعت است . . . رابطه زیبا و شگفت انگیز ادیسون و مادرش! مادرم کسی بود که زندگی مرا ساخت. او برای من بهترین، درستکارترین و معتمدترین آدم روی زمین بود و تنها به خاطر وجود او بود که احساس میکردم چیزی مرا به ادامه... لطفا به ادامه مطلب برويد.
ادامه مطلب قبل و بعد از ازدواج قبل از ازدواج: چرا بچه ها دروغ مي گويند. بچه ها بعضي وقتها دروغ مي گويند،چون به آنها اجازه راست گفتن داده نمي شود .وقتي يك بچه به مادرش دروغ مي گويدكه از برادرش متنفر است ، احتمالا مادر او را به خاطر اين راستگويي كتك مي زند . اما اگر حرفش را عوض كند و اين دروغ آشكار را به زبان آورد كه عاشق برادرش است شايد مادر او را در آغوش بگيرد و ببوسد. بچه از اين تجربه چه چيز به دست مي آورد؟ احتمال دارد فكر كند راستگويي به آدم صدمه مي زند و نادرستي پاداش دارد و اينكه مادر دروغگويي كوچولو را خيلي دوست دارد. اگر ما مي خواهيم درستي را آموزش دهيم بايد آمادگي شنيدن حقايق تلخ را در كنار حقايق شيرين داشته باشيم. اگر مي خواهيم بچه اي را با درستي آشنا سازيم نبايدتشويقش كنيم كه درباره احساسات خود دروغ بگويد،احساساتي كه منفي ، مثبت يا دو جنبه اي هستند. ما با واكنش هاي خود احساسات او را جلب مي كنيم و كودك ياد مي گيردكه آدم درست يا نادرستي باشد.
معاون وفرصتهای تربیتی در حیاط مدرسه معاونین محترم : تا چه اندازه به اهمیت تربیتی حیاط مدرسه اندیشیده اید؟ آیا به فرصتهای موجود برای بهتر تربیت کردن بچه ها و کنترل آنها فکر کرده اید؟ اگر به وظیفه خود آشنا بوده و بطور کامل و با شوق وذوق در زنگهای تفریح داخل حیاط بوده اید مطمئنا به مسائل تربیتی حیاط مدرسه آشنا و عمل نموده اید. اکنون به چند فرصت ذیل توجه نمائید: · بهترین مشاهده گر. معاون بایستی بسیار فعال کنجکاو و ریز بین باشد تا بتواند همه حرکات و رفتارهای بچه ها را زیر نظر گرفته و از مشکلات و ضعف و قوتهای آنها با خبر شده، و از آنها در اداره مدرسه در قالب شورای دانش آموزی به بهترین نحواستفاده نماید. · بیشترین شناخت از مسائل دانش آموزان. خیلی از مسائل شخصی و توانمندیها و ضعفهای دانش آموزان در حیاط مدرسه قابل مشاهده می باشد. · اولین مرجع دادخواهی . دانش آموزان دوره ابتدائی معاون را همه کاره مدرسه می دانند و اولین جایی است که مشکلات خودرا گزارش میدهند. · اصلی ترین مرجع رسیدگی به مشکلات. ومهمترین جا برای رسیدگی به مشکلات دانش آموزان است ،و این مسئولیت معاونین را چند برابر خواهد نمود .اگر به درستی به این امر توجه نشود مطمئنا بی نظمی ها و مشکلات زیادی در مدرسه بوجود خواهد آمد .(ممکن است بر اثر بی توجهی و عدم رسیدگی، بعضی از دانش آموزان خود اقدام به برخوردهای تلافی جویانه نمایند.) · مرجع تصمیم گیری و قضاوت. از نظر دانش آموزان تنها کسی که تصمیم گیری می نماید و به مشکلات بچه ها رسیدگی می کند معاون است .اگر بچه ها حس کنند که از این طریق به نتیجه ای نمی رسند ممکن است خود اقدام به تشکیل گروههایی بنمایند . باز پاییز است،اندکی از مهر پیداست،حتی در این دوران بی مهری باز هم پاییز زیباست. مهر بر همه دلسوزان تعلیم وتربیت و دانش اندوزان عزیز مبارک باد. |
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |