وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)
به اين وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان

دستاوردهاي متخصصين مرکز ملي ژاپن

  فقط کافي است به آخرين دستاوردهاي متخصصين مرکز ملي هدايت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسي توکيو توجه کنيم!  آنها ميگويند:
1.
      هرگز سيگار نکشيد و اگر ميکشيد ، نيمه آخر آن را هيچ وجه نکشيد.
2.
     در حمام هيچگاه مستقيما زير دوش آب گرم نفس نکشيد. کلر يک قاتل تدريجي است.
3.
  هنگام شارژ موبايل ابتدا شارژر را به گوشي وصل کنيد و سپس آن را به برق وصل کنيد. بهتر است موبايل خاموش باشد.
4.
      چاي بيشتر از يک روز مانده را اصلا ننوشيد.
5.
  هنگام روشن کردن کولر اتومبيل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقيقه پنجره ها را باز بگذاريد و در پمپ بنزينها کولر را خاموش نماييد.
6.
  غذاي خود را بيشتر از يکبار در مايکروفر گرم نکنيد و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بريزيد.
7.
  با حيوانات خانگي تعامل مثبت داشته باشيد. آنها ممکن است از خيلي از انسانها سالمتر و تميزتر باشند. عوامل مشترک زياد آنها با انسانها ميتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.
8.
  هنگام غذا بين هرلقمه حداقل 1 دقيقه فاصله بگذاريد و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشيدني ننوشيد.
9.
  هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنيد تا هوا بصورت باد وارد مجاري تنفسي نگردد.
10. لوازم آرايشي را بيشتر از 5 ساعت برروي پوست خود باقي نگذاريد. سلولهاي پوستي نياز به تعرق و تنفس دارند. درمنزل نيز تا حد امکان از لباسهاي گشاد ، راحت و باز استفاده نماييد.
11. موهاي خود را بيش از يکبار در شبانه روز شانه نکنيد.مراقب ورود شوره سر (حتي بصورت نامرئي) به چشمها و مجراي تنفسي خود باشيد.
12. هنگام دويدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهداريد.هنگام نشستن و خوابيدن برعکس سر خود را پايين نگهداريد.
13. توجه بيش از حد به وزن، سودمند نيست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار ميزان ورودي، جذب و ميزان دفع را تنظيم نمايد و اشتهاي طبيعي نيز متناسب با آن ميباشد. هرچه قدر دوست داريد بخوريد.
14. اگر نياز مالي نداريد، لازم نيست روزي 8 ساعت کار کنيد. بهترين تعداد ساعات کاري بين 5 الي 6 ساعت ميباشد.
15. هرگز پشت مانيتور (هاي قديمي) که روشن هستند قرار نگيريد. ضرر آنها از خيلي از دستگاههاي عکسبرداري بيشتر است.
16. ورزش و تحرک در ابتداي صبح نه تنها سودمند نيست بلکه خطرناک نيز هست. سعي کنيد آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بيداري و یا عصر انجام دهيد.
17. توجه بيش از حد به امور سياسي، ورزشي و اقتصادي براي سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات رواني ميگردد.

18. معجزه جواهر آلات براي خانمها را فراموش نکنيد. حتي اگر صرفا به ديدن آنها باشد.
19. هيچگاه به پهلو نخوابيد. سعي کنيد در جهت عمود بر محور مغناطيسي زمين بخوابيد.
[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:بهداشت,سلامت,غذا,سيگار,آرايش,ورزش,تحرك,, ] [ 10 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

طرح تاسيس مجتمع هاي آموزشي و پرورشي يكي ازشيوه هاي مديريت در جهت تمركز زدايي و توانا سازي مجموعه اي ازمدارس از طريق واگذاري اختيارات بيشتر به مدارس و مقامات محلي،رويكردي است كه با عنوان مدارس خوشه اي در بعضي از كشورهاي جهان تجربه شده است.تاسيس مدارس خوشه اي يامجتمع هاي آموزشي ،رويكردي است كه عمومابه عنوان يكي ازتدابير موثر براي اصلاح و بهبودمديريت آموزشي در شرايط خاص اتخاذشده است.

 *مجتمع هاي آموزشي وپرورشي ( حيات طيبه)

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:مجتمع آموزشي,آموزش,معلم,وزارت,مدير,, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

هر اقدام بزرگي در ابتدا محال به نظر ميرسد.

يك سال از تاسيس و كار مجتمع هاي شهري گذشت .طرحي كه موافقان و مخالفاني در سطح جامعه و آموزش وپرورش داشت.اميد است با مشخص شدن معايب و محاسن اين طرح در اين مدت يكساله براي سال آتي با برنامه ريزيهاي دقيق و مدون بتوان معايب آن را به حداقل رسانده و سعي در تقويت و اجراي بهينه محاسن آن نمود .

از همه عزيزاني كه دلسوز مردم وجامعه بوده و آرزومند ارتقاء سطح كيفي آموزش و پرورش اسلامي مي باشند نظرات سازنده خود را براي ما ارسال نمايند .

باسپاس فراوان

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:محاسن,معايب, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

- عبارت خواني

هدف از روش عبارت خواني، افزايش سرعت مطالعه است. از طريق خواندن عبارات و جملات به عوض خواندن كلمات. با اين روش مي توان از طريق شناسايي انديشه ها و مفاهيم و رابطه بين آنها به افزايش درك مطالب كمك كرد. روش عبارت خواني، عادت دادن چشم براي حركت سريع از طريق توجه كردن به گروه كلمات به جاي توقف چشم بر روي يك يـــك كلمـــات و همچنين  مستلزم استفاده از ميدان وسيع تر ديد خواننده است. آن طور كــه با نگاه كردن به سطور متوجه مجموعه هاي بزرگتر و بيشتري از كلمات و عبارات معني دار مي شود.

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:مطالعه, حوصله,تمرين, كتابخانه,معلم,والدين,تندخواني,عبارت خواني,اجمالي, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

 

آنچه آزارم می دهد نه گذر عشق، که سپری شدن آن در بیهودگی هاست

ادنا سن وین سنت میلی

 

راهکارهای تحمیلی ممکن فکر کرد:

· درخواست تحکم آمیز:«دیگه از من نپرس با کی غذا خوردم!»

· سرزنش:«با این سوال های آزاردهنده ای که هر روز تکرار می کنی، کم کم داری مشکل ساز می شی. یه بار بهت گفتم دست بردار. اما تو راه خودت رو می ری.»

و...

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:گفتگو,زن وشوهر,ايلاحي,دوستانه,دشمني,كدورت,عشق,علاقه,, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

رفتم از عابربانک پول بگیریم میگه : وجه نقد موجود نیست. بعد مینویسه درخواست دیگری دارید؟!... آره 4 تا جوک بگو بخندیم!!!!!!!!!!!

بچه ها توي کلاس داشتند سر و صدا مي کردند که ناظم مياد تو با عصبانيت مي گه : اينجا طويله است؟

يکي از بچه ها مي گه : نه آقا اشتباهي اومديد!

شكسپير ميگه: هر وقت زنت گريه ميكنه ميخواد خرت كنه و هر وقت ميخنده مطمئن باش خرت كرده!؟

به يارو ميگن چرا سرت رو خيس نكرده شامپو ميزني؟ ميگه اگه سواد داشته باشي نوشته مخصوص موهاي خشك!!‍!؟

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:خنده,لبخند,شاد,سرگرمي,لطيفه,جوك, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

1)               تند خواني ( مطالعه سريع )

هدف از سريع خواندن، كسب آشنايي كلي با مطالب كتاب از طريق مرور كتاب با يك سرعت فوق العاده زياد است اين روش مستلزم يك حركت منظم و همراه با چشم بر روي صفحات است در حالي كه روش خواندن اجمالي مبتني بر يك روش انتخابي و نمونه گيري از مطالب و عبارات اساسي و كليدي است. با روش تند خواني مي تواند به كامل كردن روش خواندن اجمالي و افزودن به ارزش آن اقدام كرد. زماني كه مطلب ساده است و درك كمتر و وقت كمتر نياز است، مي توان از اين روش استفاده كرد. روش تند خواندن بر فن ديد زدن مبتني است اين فن امكان مرور كردن مطالب را به طرزي بسيار سريع ميسر مي سازد و نتيجه كار يك آگاهي خيلي سريع ولي نه خيلي دقيق از محتواي كتاب يا مطالب خواندني است، براي تمرينهاي نخستين ديد زني كتابي  را كه مي خواهيد بخوانيد به طور باز در جلوي خود قرار دهيد، بعد از انگشت نشانه دست چپ خود به عنوان يك راهنما استفاده كنيد اين انگشت را در وسط صفحه يا وسط ستون مطالب بگذاريد و آن را از بالا به پايين حركت دهيد و با چشم سر انگشت خود را دنبال كنيد بعد از اتمام هر صفحه با دست راست صفحه را به سرعت ورق بزنيد به اين روش اغلب مطالعه انتخابي مي گويند. اين روش كمك مي كند تا به طور خيلي سريع اطلاعات به خصوص را كه مورد نياز اوست بدست آورد و وقت خود را براي مطالعه غير مربوط تلف نكند

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:مطالعه, حوصله,تمرين, كتابخانه,معلم,والدين,تندخواني,عبارت خواني,اجمالي,تندخواني, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

1)              خواندن اجمالي

هدف اصلي از خواندن اجمالي، آگاهي بر نكات و مطالعه مطالب مهم كتاب و كشف ساخت مواد و مطالب در يك زمان كوتاه و با سرعت زياد است. به عبارتي ديگر هدف از مطالعه يا خواندن اجمالي اين است كه در يك زمان بسيار كوتاه يك آشنايي كلي از مطالب بدست آورد. در اين زمان كوتاه مي توان لااقل به چند هدف زير نايل آمد:

1-مي توان هدف خود را از مطالعه كتاب مشخص ساخت.

2- مي توان به ميزان دشواري مطالب كتاب آگاه شد و تخمين زد كه چه مقدار وقت لازم است تا آنچه را كه مي خواهيم از كتاب بدست آوريم.

3- پس از ملاحظه ابتدا و انتهاي مطالب و گرفتن چندين نمونه از سراسر كتاب مي توان يك آگاهي كلي از مطالب و سازمان كتاب كسب و قادر شد موضوع اصلي كتاب را بيان نمود.

4- خواندن اجمالي بر يك نمونه گيري سريع از نكات اصلي و صرف نظر كردن از جزئيات مبتني است.

5- در روش خواندن اجمالي به افزايش ميزان درك مطالب و نگهداري آنها در حافظه توام با افزايش ميزان دقت و تمركز حواس از طريق برانگيختن ميزان علاقه همت گذاشت.

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:مطالعه, حوصله,تمرين, كتابخانه,معلم,والدين,تندخواني,عبارت خواني,اجمالي, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

آیا میدانستید که شهر استانبول در کشور ترکیه تنها شهر جهان است که در دو قاره مختلف قرار گرفته است ؟

آیا میدانستید که احتمال ابتلا به کمر درد در افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری است ؟

آیا میدانستید که برزگترین کارفرمای جهان سامانه راه آهن کشور هند با بیش از 1.6 میلیون نفر کارمند می باشد ؟

آیا میدانستید که اندازه چشمها درانسانها از بدو تولد تاانتها تغییر نمیکند اما رشد بینی وگوشها هیچگاه متوقف نمیشوند؟

آیا میدانستید که تقریباً بیش از 1300 گونه عقرب وجود دارد که تنها 25 گونه از آنها مرگبار می باشند ؟

آیا میدانستید که کم خوابی میتواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف نموده و قابلیت مقابله با عفونتها را کاهش دهد ؟

آیا میدانستید که اگر تمام رگ های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر می شود ؟

آیا میدانستید که یک درخت زیتون تا 1500 سال عمر می کند ؟

آیا میدانستید که "کانادا" واژه ایست هندی و به معنای "روستای بزرگ" است ؟

آیا میدانستید که 11درصد از مردم دنیا چپ دست هستند ؟

[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:فكر:دانش,دانستن,تفكر,عقرب,زيتون,كانادا,دنيا, ] [ 7 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

4ماده‌ی غذایی ضداسترس
راه‌های مختلفی برای مقابله با استرس‌ها و فشارهای روزمره وجود دارد. ما در این مطلب کوتاه شما را با ۴ ماده‌ی غذایی آشنا می‌کنیم و توصیه می‌کنیم برای داشتن آرامش بیشتر این چهار ماده‌ی غذایی را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید.
به گزارش تبیان، در دنیای شتاب زنده‌ی کنونی استرس جزو جدانشدنی زندگی همه‌ی ما شده است. استرس کارهای خانه، استرس‌های شغلی، تحصیلی و غیره. مهم این است که بتوانیم این استرس‌ها را مدیریت و کنترل کنیم. راه‌های مختلفی برای مقابله با استرس‌ها و فشارهای روزمره وجود دارد. ما در این مطلب کوتاه شما را با ۴ ماده‌ی غذایی آشنا می‌کنیم و توصیه می‌کنیم برای داشتن آرامش بیشتر این چهار ماده‌ی غذایی را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید.
شکلات سیاه
در پژوهش گسترده‌ای که در آلمان انجام گرفته مشاهده شده است افرادی که به مدت بیش از ۶ سال شکلات سیاه مصرف کرده‌اند فشار خون پایین‌تری نسبت به افرادی دارند که کمتر از این ماده‌ی غذایی می‌خورند.
پژوهش دیگری نشان می‌دهد میزان هورمون استرس در افرادی که عادت به خوردن شکلات سیاه دارند کمتر است. حیف که شکلات سیاه حاوی چربی، قند و کالری است وگرنه می‌توانستید تا جایی که می‌توانید از این ماده غذایی میل کنید. اما بهتر است روزانه فقط دو تا سه مربع شکلات سیاه میل کنید.
ماهی
برای این که استرس‌هایتان را کنترل کنید اسیدهای چرب امگا ۳ را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید. این اسیدهای چرب ضروری، هورمون‌های استرس را مهار و با افسردگی مقابله می‌کند. می‌توانید از مکمل روغن ماهی استفاده کنید اما مصرف ماهی خوشمزه‌ترین روش برای دریافت این مواد مغذی است. توصیه می‌کنیم به طور مرتب دو مرتبه در هفته ۹۰ گرم ماهی چرب میل کنید و یا اینکه گردو را دریابید و هر روز مصرف کنید.
چای سیاه
نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد نوشیدن چای سیاه می‌تواند به سرعت عواقب استرس را برطرف کند. محققان این پژوهش مشاهده کردند هورمون استرس (کورتیزول) در افرادی که به مدت ۶ هفته روزانه ۴ فنجان چای سیاه نوشیده‌اند در سطح پایینی قرار دارد و بعد از یک اتفاق استرس زا، زودتر به آرامش دست می‌یابند تا افرادی که عادت به نوشیدن چای سیاه ندارند. محققان معتقدند که نوشیدن چای سیاه تأثیر مثبتی روی خلق و خوی افراد دارد و سطح هشیاری آن‌ها را بالا می‌برد.
آووکادو
گوشت این میوه‌ی خوشمزه حاوی دو ماده‌ی ضداسترس قوی است: پتاسیم و اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو. این دو عنصر مغذی فشار خون را پایین می‌آورد.
به علاوه اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو، برای دور شدن از حالت افسردگی مفید است.

[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:استرس,اضطراب,نگراني,ماهي,شكلات,هورمون,چاي, ] [ 7 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

ده نكته برتر

1-     مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن دست مادرت را ببوس.

2-     اگر کسی تورا پشت خط گذاشت تا به تلفن دیگری پاسخ دهد تلفن را قطع کن.

3-     هیچوفت به کسی که غم سنگینی دارد نگو"می دانم چه حالی داری" چون در واقع نمی دانی.

4-     یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس واقبال است.

5-     هیچ وقت به یک مرد نگو موهایش در حال ریختن است خودش این را می داند.

6-     از صمیم فلب عشق بورز. ممکن است کمی لطمه ببینی اما تنها راه استفاده بهینه از حیات همین است.

7-     وقتی از تو سوالی را پرسیدند که نمی خواهی جوابش بدهی ،لبخند بزن وبگو"برای چه می خواهی بدانید؟"

8-     در مورد موضوعی که درست متوجه نشده ای قضاوت نکن.

9-     هرگز موفقیت را پیش از موقع عیان نکن.

10-هیچ وقت پایان فیلم ها وکتابهای خوب را برای دیگران تعریف نکن

[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:مادر,عشق,فيلم,سن,؛غم, ] [ 7 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

خواهرم باتو سخن می‌گویم گوش کن با تو سخن می‌گویم

من به چشمان تو گل‌های فراوان دیدم

گل تقوا گل عفت گل صد رنگ امید گل فر

خواهرم باتو سخن می‌گویم گوش کن با تو سخن می‌گویم

من به چشمان تو گل‌های فراوان دیدم

گل تقوا گل عفت گل صد رنگ امید گل فردای بزرگ گل دنیای امید

دیده بگشای و در اندیشه گل چینان باش همه گلچین گل امروزند همه هستی سوزند کس به فردای گل باغ نمی‌اندیشد آنکه گرد همه گلها به هوس می‌گردد بلبل عاشق نیست بلکه گلچین سیه کرداریست که سراسیمه می‌دود در پی گلهای امید تا یکی لحظه به چنگ آرد ریزد بر خاک دست او دشمن باغ است و نگاهش ناپاک تو گل شادابی به ره باد مرو غافل از باغ مشو ای گل صد پر من

با تو در پرده سخن می‌گویم گل چو پژمرده شود جای ندارد در باغ گل، پژمرده نخندد بر شاخ، کس نگیرد ز گل مرده سراغ

دل به لبخند حرامی مسپار، دزد را دوست مخوان، چشم امید بر ابلیس مدار، دیو خویان پلیدی که سلیمان رویند همه گوهر شکنند، دیو کی ارزش گوهر دارد، نه خردمند بود آنکه اهریمن را زسر جهل سلیمان خواند

خویش را خوار مبین آری ای دخترکم ای سراپا الماس از حرامی بهراس قیمت خود مشکن قدر خود را بشناس

خواهرم باتو سخن می گویم گوش کن با تو سخن می گویم

 

[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:خانم, حجاب,دختر,جامعه,گل,گلچين,, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

به اندازه کافی می‌خوابید اما خیلی خسته هستید؟

برای پایان دادن به خمیازه خود، ۷ عامل خستگی را ملاحظه بفرمایید تا بتوانید راحت‌تر مشکل خود را برطرف کنید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:پزشكي,خستگي,خميازه,تيروئيد,كم خوني,بي حالي,آلرژي,بي خوابي, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

انواع روشهاي صحيح مطالعه و يادگيري

يكي از عوامل مهم در مطالعه ثمربخش كار برد ماهرانه فنون مطالعه و همچنين علاقه نسبت به مطالب خواندني است به طوري كه اين علاقه باعث مي شود تا شخص بيشتر به مطالعه بپردازد. براي اين كه بتوان در حداقل زمان حداكثر استفاده را برد ضروري است سرعت خواندن شما بنا به دشواري و سهولت مطالب خواندني و همچنين نسبت به هدفي كه از مطالعه داريد فرق بكند يعني در وهله اول هدف از مطالعه و نوع تكليفي كه با آن مواجه هستيد را روشن نمايد در وهله دوم بر روشهاي مختلف مطالعه آگاهي پيدا كند. روشهاي مطالعه متفاوتي وجود دارد كه با توجه به اهداف محتوا، ميزان دشواري مطلب مورد نظر و ميزان فرصت زماني كه داريم، مي تواند يكي از آنها را انتخاب كرد. براي مطالعه هفت روش وجود دارد كه عبارتند از: 1- خواندن اجمالي 2- تند خواني، 3- عبارت خواني، 4- دقيق خواني ،5- خواندن تجسســـــي 6- خواندن انتقادي، 7- خواندن براي درك زيبايي و جنبه هاي هنري مطلب

[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:مطالعه, حوصله,تمرين, كتابخانه,معلم,والدين,تندخواني,عبارت خواني,, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

گاهی لازم استکه...

لازم است گاهی از خانه بیرون بیایی و خوب فکر کنی ببینی باز هم می‌خواهی به آن خانه برگردی یا نه ؟!

لازم است گاهی از مسجد ، کلیسا و ... بیرون بیایی و ببینی پشت سر اعتقادت چه میبینی ترس یا حقیقت ؟!

لازم است گاهی از ساختمان اداره بیرون بیایی ، فکر کنی که چه‌قدر شبیه آرزوهای نوجوانیت است ؟

 

لازم است گاهی پای کامپیوترت نباشی ، گوگل و ایمیل و فلان را بی‌خیال شوی ،

با خانواده ات دور هم بنشینید ، یا گوش به درد دل رفیقت بدهی .

 

و بالاخره لازم است گاهی از خود بیرون آمده و از فاصله ای دورتر به خودت بنگری واز خود بپرسی

که سالها سپری شد تا آن بشوم که اکنون هستم... آیا ارزشش را داشت ...؟!

زیبائی در فراتر رفتن از روزمره‌ گی‌هاست

[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:دوست ,نكته,تعريف,باور,عمر,دنيا,, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

اگر دیدی کسی حالش خرابه بدان که چاره اش یک دست کبابه! اگر دیدی کسی چون باد میرفت بدان یارانه دادن بانک میرفت.

 

طرف میره خواستگاری از دختر خوشش نمیاد به بابای دختره میگه ما میریم یه دور میزنیم برمیگردیم.. شما تا ساعت چند بازید؟؟؟؟

 

میدونی چرا با ازدواج  دین آدم کامل میشه؟؟

چون تا قبل ازازدواج فکر میکنه دنیا بهشته .... اما بعدش به جهنم هم اعتقاد پیدا میکنه

[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:لبخند,خنده, تفريح,, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

وقتی دائم می گوئی که کار داری هرگز از کار کردن رهایی پیدا نمی کنی

وقتی دائم می گوئی وقت ندارم هرگز وقت آزاد پیدا نمی کنی

وقتی دائم می گوئی این کار را فردا انجام خواهم داد هرگز آن فردا فرا نمی رسد

 


ما کسانی را که ما را دوست دارند به گریه می اندازیم

برای کسانی گریه می کنیم که برای ما ارزشی قائل نیستند

و ما نگران کسانی هستیم که هرگز بخاطر ما اشکی نمی ریزند

این حقیقت زندگی است. عجیب است، ولی واقعی

حال که حقیقت را دانستی بدان که هرگز برای دگرگون شدن دیر نیست

[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:دوست ,نكته,تعريف,باور,كار,, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

آموزش روشهاي مطالعه و ياد گيري

اگر بتوانيم مطالعه را در انسان به صورت عادت در آوريم، بايد از دوران طفوليت انسان شروع شود، يكي از عوامل بر انگيز اننده در امر مطالعه، كنجكاوي است. اگر مطالعه براي انسان به صورت وظيفه جلوه گر شود، رغبتهاي مطالعه هم كمتر مي شود. اما با برانگيختن حس كنجكاوي وي چه بسا خود انسان با حوصله فراوان آن را پي گيري و بدان اهميت دهد. طفره رفتن دانش آموز از درس خواندن ممكن است دو علت اساسي داشته باشد: يكي زيادي مطالبي كه براي مطالعه انتخاب شده است و ديگري روش نامناسب مطالعه. ما انبوهي از مطالب گوناگون را با عنوان هاي مختلف به دانش آموزان مي دهيم و از آنها مي خواهيم كه اين اطلاعات را ياد بگيرند، حفظ كنند و به موقع آنها را به ياد بياورند روش يادگيري و حفظ كردن معمولا براي همه درسها يكسان است.

[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:مطالعه, حوصله,تمرين, كتابخانه,معلم,والدين, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

گنجشک به خداوند گفت : لانه کوچکی داشتم لانه خستگی وسرپناه بی کسیم بود، طوفان تو بی هنگام وزید وآن را از من گرفت،کجای دنیای بزرگ وپهناور تورا گرفته بود ؟
خداوند فرمودند: ماری در راه لانه ات بود ، تو خواب بودی باد را فرستادم ، گفتم لانه ات را واژگون کند آنگاه تو از کمین مار پر گشودی > چه بسیار بلا که از تو بواسطه محبتم از تو دور کردم وتو ندانسته به دشمنیم برخواستی .

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:خداوند,مار,گنجشك,؛دشمن,ندانسته,محبت, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چگونه جذاب وتاثیر گذار باشیم

-کمتر حرف بزنیم.

-قبل از حرف زدن فکر کنیم.

-با صدای بلند نخندیم.

-خنده رو باشیم.

-در امور دیگران دخالت نکنیم.

-شوخ طبع باشیم ولی بسیار کم شوخی کنیم.

- خودمان باشیم وادای کسی را در نیاوریم.

- به وضع ظاهری خود برسیم.

- سکوت را تمرین کنیم.

- به خود ودیگران احترام بگذاریم.

- در رفتار وکلام قاطعیت داشته باشيم.

-مراقب امیال وغرایض شخصی خود باشیم

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:جذاب,خنده رو,شوخ,سكوت,اميال,, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

روشهاي صحيح مطالعه و ياد گيري

*آمادگي براي مطالعه

كودك مقدمات خواندن را به طور رسمي در كلاس اول دبستان ياد مي گيرد. اما درستي و سرعت اين يادگيري با اين كه تا حد زيادي به روش معلم و چگونگي كتابهاي درسي و وسايل كمك آموزشي بستگي دارد و بر پايه هايي استوار مي شود كه پدر و مادر و نزديكان كودك يا مربي او بر پا كرده اند. وقتي كه شما در خانه يا در كودكستان با كودك بازي مي كنيد و با او حرف مي زنيد ممكن است هر گز به اين فكر نباشيد كه انديشه و ذهن كودك را براي خواندن و مطالعه آماده مي كنيد. او هنگام بازي و گفتگو با شما بسياري از چيزها را كه در خواندن و مطالعه اثر فراواني دارد ، مي آموزد. ولي اگر شما از آماده كردن او براي خواندن و مطالعه احساس خستگي كنيد و برنامه اي منظم براي كتاب خواندن و بازي كردن و حرف زدن با او نداشته باشيد، نبايد انتظار داشته باشيد كه او در كلاس اول دبستان خواندن را به آساني ياد گيرد. كودكاني كه در بزرگسالي در شمار مطالعه كنندگان خوب و ماهر قرار مي گيرند، بيشتر آنهايي هستند كه خوب فكر كردن، خوب گوش دادن و خوب حرف زدن را در كودكي يادگرفته اند. براي شروع مطالعه ابتدا بايد خود را از هر جهت آماده كنيم. خويشتنداري، تقويت اراده، اعتماد به نفس، تمركز حواس ، مقدمه هاي ضروري براي مطالعه و ياد گيري مي باشند اين آمادگيها عمدتا از طريق آموزش و تمرين به دست مي آيند و دانش آموز را به فرايند مطالعه و يادگيري علاقه مندتر مي سازد. به منظور هر چه بيشتر آماده شدن براي مطالعه و از بين بردن ترس احتمالي بايد براي مطالعه برنامه ريزي كرد و در آن برنامه هدف، زمان و مقدار مطالب آموختني را دقيقا مشخص نمود. بايد به خاطر داشت كه مطالعه مفيد و اثربخش بستگي به علاقه نسبت به مطالب خواندني و كاربرد ماهرانه روشهاي درست مطالعه مي باشد. مطالعه بيشتر باعث مي شود كه روشهاي خواندن را بهتر بيا موزيم و كاربرد روشهاي مطالعه خواندن را آسانتر، سريعتر و لذت بخش تر مي سازد .

[ چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:يادگيريريا,مطالعه,پدر,مادر,والدين,معلم,مدرسه,بازي,حرف,اجتماع, ] [ 5 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

ثبت نام پايه اول آغاز شد

در پی دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی 92ـ91، ثبت‌نام پایه اول ابتدایی آغاز شد.

دبیر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستور‌العمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی 92ـ91 به استان‌ها ، بیان کرد: ثبت‌نام پایه‌های سال اول ابتدایی از دوم اردیبهشت ماه سال جاری شروع شده و تا پایان اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت؛ ثبت‌نام پایه‌های میانی تمام مقاطع از اول تا پایان خرداد ماه سال 91  انجام می‌شود.

 




 

دبیر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ثبت نام پایه اول دبیرستان نیز از اول تیر شروع شروع شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه دوم تا پنجم نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و به طور معمول در پایه ششم در همان مرکز آموزشی ثبت‌نام خواهند شد مگر در مواردی بنا به درخواست اولیاء دانش‌آموز انتقال داده شوند.

مستقیم، با بیان اینکه  مدیران مدارس دولتی ملزم هستند از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور اولیاء ثبت‌نام به عمل آورند، خاطر نشان کرد: مدیران مدارس می‌توانند از فرزندان کارکنان دولتی در آموزشگاه‌های نزدیک محل کار والدین متناسب با ظرفیت ثبت‌نام به عمل آورند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ثبت‌نام دانش‌آموزان در طی هفته و از روزشنبه تا چهار شنبه در مدارس صورت می‌گیرد

[ چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:ثبت نام,دانشآموز,اول,كلاس,دبستان,آموزش وپرورش, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

روزمعلم ،روز بسيار بزرگ وعزيزي است.روز گراميداشت كسي كه ايمان را برلوح جان و ضميرهاي پاك حك مي كند و نداي فطرت را به گوش همگان مي رساند.روز تجليل از شخصيتي كه به حقيقت با كارپيامبرگونه خويش سياهي جهل را از دلها مي زدايد،وعلم ودانايي را در پهنه گيتي مي گستراند.12ارديبهشت به مناسبت شهادت استاد مرتضي مطهّري به نام روزمعلّم مزيّن شده است.اين روز را به همه معلمان دلسوز و صديق وفداكار تبريك عرض مي كنم.

اگر داری تو عقل و دانش وهوش / معلم هر چه می گوید بکن گوش !

معلم چون پدر والا مقام است معلم مستحق احترام است

معلم را مرنجان هرگز از خویش / مزن با حرف بی جا بر دلش نیش !.

معلمان عزیزوگرامي روزتان مبارک

[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:معلم, تبريك,سپاس, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

روانشناسی و تاثیرات رنگها بر روحیّات انسان

براي لاغر شدن ، از بشقاب و روميزي آبي رنگ استفاده کنيد. رنگ آبي اشتها را کم مي‌کند  

اگر کم خواب هستيد وسايل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآوريد يا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنيد. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است .  

اگر از کم خوني رنج مي‌بريد، ميوه‌هاي قرمز رنگ مانند گيلاس ، توت فرنگي و گوشت قرمز مصرف کنيد.

اگر بي‌حال و حوصله هستيد، رنگ نارنجي را انتخاب کنيد، هنگام استحمام صبحگاهي از حوله و ابزار نارنجي استفاده کنيد، رنگ نارنجي. بي‌حالي شما را از بين مي‌برد  

اگر مشکلي پيش روي شماست، از رنگ نيلي استفاده کنيد، رنگ نيلي کمک مي‌کند تا بهتر بينديشيد .  

اگر مضطرب هستيد و فشار عصبي طاقت شما را بريده است، از رنگ سبز استفاده کنيد. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش مي‌دهد .

افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهاي زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجويند. رنگ زرد سطح انرژي را بالا برده و مانع افسردگي مي‌شود

 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:روانشناسي,افسردگي,رنگها,زرد, قرمز,سبز,فشار,نارنجي, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

 

عذر خواهی
معذرت خواهی همیشه به این معنا نیست که تو اشتباه کردی و حق با یکی دیگه است.
معذرت خواهی یعنی اون رابطه بیشتر از غرورت برات ارزش داره.


تولد و زندگی
تولد انسان
مثل روشن شدن کبریتی است
ومرگش خاموشی آن
بنگر در این فاصله چه کردی

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:نكته , عذرخواهي, تولد؟, مرگ, زندگي, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

داستان جالب و آموزنده زوجی که عاشق یکدیگر بودند

پس از ۱۱ سال زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان حدوداً دو ساله بود که روزی مرد بطری باز یک دارو را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود به همسرش گفت که درب بطری را ببندد و آنرا در قفسه قرار دهد. مادر پر مشغله موضوع را به کل فراموش کرد.

پسر بچه کوچک بطری را دید و رنگ آن توجهش را جلب کرد به سمتش رفت و همه آنرا خورد. او دچار مسمومیت شدید شد و به زمین افتاد. مادرش سریع او را به بیمارستان رساند ولی شدت مسمومیت به حدی بود که آن کودک جان سپرد. مادر بهت زده شد و بسیار از اینکه با شوهرش مواجه شود وحشت داشت.

وقتی شوهر پریشان حال به بیمارستان آمد و دید که فرزندش از دنیا رفته رو به همسرش کرد و فقط سه کلمه بزبان آورد.

فکر میکنید آن سه کلمه چه بودند؟

شوهر فقط گفت: عزیزم دوستت دارم!”

عکس العمل کاملاً غیر منتظره شوهر یک رفتار فراکُنشی بود. کودک مرده بود و برگشتنش به زندگی محال. هیچ نکته ای برای خطا کار دانستن مادر وجود نداشت. بعلاوه اگر او وقت میگذاشت و خودش بطری را سرجایش قرار می داد، آن اتفاق نمی افتاد. هیچ دلیلی برای مقصر دانستن وجود ندارد. مادر نیز تنها فرزندش را از دست داده و تنها چیزی که در آن لحظه نیاز داشت دلداری و همدردی از طرف شوهرش بود. آن همان چیزی بود که شوهرش به وی داد.

گاهی اوقات ما وقتمان را برای یافتن مقصر و مسئول یک رخداد صرف می کنیم، چه در روابط، چه محل کار یا افرادی که می شناسیم و فراموش می کنیم کمی ملایمت و تعادل برای حمایت از روابط انسانی باید داشته باشیم. در نهایت، آیا نباید بخشیدن کسی که دوستش داریم آسان ترین کار ممکن در دنیا باشد؟ داشته هایتان را گرامی بدارید. غم ها، دردها و رنجهایتان را با نبخشیدن دوچندان نکنید.

اگر هرکسی می توانست با این نوع طرز فکر به زندگی بنگرد، مشکلات بسیار کمتری در دنیا وجود میداشت.

حسادت ها، رشک ها و بی میلی ها برای بخشیدن دیگران، و همچنین خودخواهی و ترس را از خود دور کنید و خواهید دید که مشکلات آنچنان هم که شما می پندارید حاد نیستند

 

[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:عشق,عاشقانه,گذشت,مهر,بخشش,درك,, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چگونه انرژی مثبت پخش کنیم؟
حضرت محمد(ص) مي فرمايند : "فرزندان خود را به نام هاي نيك خطاب كنيد"
آن چه مي گوييم در حقيقت فكري است كه بيان مي شود. كلمه ها
 و انديشه ها داراي امواجي نيرومند هستند كه به زندگي و امورمان شكل مي دهند.
من و تو، ما و شما به طور حتم مي توانيم
با استفاده از كلمه ها و اصطلاح هاي مثبت در سطي وسيع انرژي مثبت را بين همه پخش كنيم.
امروزه ثابت شده كه كلمات منفي نيروي منفي به سمت شخص مي فرستند و او را
به سمت منفي و بيماري سوق مي دهند! به طور مثال وقتي به ما مي گويند خسته نباشي
دراصل خستگي را به يادمان مي آورند و ناخودآگاه احساس خستگي مي كنيم (با
خودتان امتحان كنيد) اما اگر به جاي آن از يك عبارت مثبت استفاده شود نه
تنها نيروي ازدست رفته، ترميم و خستگي جسم را از بين مي برد بلكه نيروي مثبت و سازنده اي را به افراد هديه مي دهيم.
براي مثال:
به جاي خسته نباشيد؛ بگوييم : خدا قوت
به جاي دستت درد نكنه ؛ بگوييم : ممنون از محبتت، سلامت باشي
به جاي دروغ نگو؛ بگوييم : راست مي گي؟ راستي؟
به جاي لعنت بر پدر كسي كه اينجا آشغال بريزد ؛ بگوييم: رحمت بر پدر كسي كه اينجا آشغال نمي ريزد
به جاي خدا بد نده؛ بگوييم : خدا سلامتي بده
به جاي فقير هستم؛‌ بگوييم : ثروت كمي دارم
به جاي بد نيستم؛ بگوييم : خوب هستم
به جاي فراموش نكني؛ بگوييم : يادت باشه
به جاي داد نزن؛ ‌بگوييم : آرام باش
به جاي من مريض و غمگين نيستم؛‌ بگوييم : من سالم و با نشاط هستم
به جاي جانم به لبم رسيد؛ بگوييم : چندان هم راحت نبود
به جاي پدرم درآمد؛ بگوييم : خيلي راحت نبود
به جاي ببخشيد مزاحمتون شدم؛ بگوييم : از اين كه وقت خود را در اختيار من گذاشتيد متشكرم
به جاي گرفتارم؛ بگوييم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود
به جاي قابل نداره؛ بگوييم : هديه براي شما
به جاي شكست خورده؛ بگوييم : با تجربه
به جاي مگه مشكل داري ؛ بگوييم : مگه مسئله اي داري؟
به جاي بدرد من نمي خورد؛ بگوييم : مناسب من نيست
به جاي مشكل دارم؛ بگوييم : مسئله دارم
شما هم مي‌توانيد به اين ليست مواردي رو اضافه كرده و براي ديگران بفرستيد...
وقتي بعد از مدتي همديگر را مي‌بينيم، به جاي توجه كردن به نقاط ضعف همديگر و نام بردن از آن ها مثل:
چقدر چاق شدي؟"، "چقدر لاغر شدي؟"، "چقدر خسته به نظر مي‌آيي؟" ، "چرا
موهات را اين قدر كوتاه كردي؟"، "چرا ريشت را بلند كردي؟" ، "چرا گرفته
اي ؟"، "چرا رنگت پريده؟"، "چرا تلفن نكردي؟"، "چرا حال مرا نپرسيدي؟" و
... بهتر است بگوييم : "سلام به روي ماهت"، "چقدر خوشحال شدم تو را ديدم"
، و ... عبارات ديگري كه نه تنها بيانگر نقاط ضعف طرف مقابل ما نيست بلكه نوعي اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء مي كند. البته اگر اصراري نداشته باشيم كه حتماً درباره ي همديگر اظهار نظر كنيم، وگرنه مي‌شود كه
درباره ي موضوعات مشترك، البته در محوريت مثبت با هم صحبت كنيم

[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:انرژي,مثبت,منفي,مشكل,خستگي,غمفسلامتي,خوشحالي, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

معلمان و والدين در رفع مشكلات كودكان گوشه گير نقش به سزايي دارند و با صميميت و محبت بايد به تمام تغييرات رفتاري مناسب و...

لطفا به ادامه مطلب برويد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:گوشه گيري ,انزوا,مدرسه,اوليا,معلم,جامعه,فرهنگ,افسردگي,خجالت,درمان,پيشگيري, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

چه رسم جالبی است،
محبتت را میگذارند پای احتیاجت،
صداقتت را میگذارند پای سادگیت،
سکوتت را میگذارند پای نفهمیت،
نگرانیت را میگذارند پای تنهاییت،
... ... و وفاداریت را پای بی کسیت،
و آنقدر تکرار میکنند که خودت
باورت میشود که تنهائی و بیکس و محتاج....!
!!

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:بي كسي, صداقت,محبت,وفا,نگراني,بي كسي, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

تا وقتی مجردی هرکی بهت میرسه میگه: توکه همه چی داری چرا ازدواج نمیکنی؟

وقتی ازدواج کردی هرکی بهت میرسه میپرسه: توکه همه چی داشتی چرا ازدواج کردی!!!؟؟؟

 یارو میره ماشینشو بیمه میکنه ریئس بیمه میگه انشاالله از بیمت استفاده نکنی یارو هم میگه انشاالله توهم خیری از این پول نبینی!!!

 این سوال مدتیه ذهنم رو به خودش مشغول کرده: این عربها "چ" ندارن، چه طوری عطسه می‌کنن؟

 یارو میره یخ بخره پول کم میاره به یخ دست میزنه میگه از این سردتر نداری؟

 ادبیات آقایون هنگام زمین خوردن خانوم ها:

دوران نامزدی:

الهی بمیرم چیزیت که نشد

1سال بعدازدواج:

عزیزم بیشترمواظب باش

3سال بعد ازدواج

مگه کوری جلوپاتونگاه کن

5سال بعدازدواج:

آخیش دلم خنک شد

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:لبخند,خنده, تفريح,, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

وقتی کسی تو را فقط "یکی دیگر" بحساب می آورد اجازه نده همان شخص بصورت اولویت  در زندگی تو دربیاید

رابطه وقتی در بهترین حالت است که متعادل باشد.


هیچگاه سعی نکن خودت را برای کسی توصیف کنی.

زیرا مردمی که تو را دوست دارند نیازی به این کار ندارند

و آنها که از شما بدشان می آید حرفت را باور نمی کنند

 

 

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:دوست ,نكته,تعريف,باور,, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

غم و اندوه شديد و مداوم، فقر و تنگدستي، احساس گناه ،ضعف و نقص جسماني، تكبر غرور، احساس...


ادامه مطلب
[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:گوشه گيري ,انزوا,مدرسه,اوليا,معلم,جامعه,فرهنگ,افسردگي,خجالت, ] [ 7 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]
درباره وبلاگ

به وبلاگم خوش آمديد.نيازمند نظرات مفيد شما هستم. با سپاس : ملازاده
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 1159
بازدید کل : 255668
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1



............................


------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------ ---------------
کد اپلود عکس
................................................................
بک لینک فا