وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)
به اين وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان

 نشانه هاي گوشه گيري

خجالت، كناره گيري، حساسيت، اضطراب گوشه گيري با يك سلسله علائم متعدد و...

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:گوشه گيري ,انزوا,مدرسه,اوليا,معلم,جامعه,فرهنگ,افسردگي,خجالت, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

گوشه گيري

يكي از مسائل و مشكلاتي كه در سازگاي كودكان اختلال ايجاد مي كند، گوشه گيري آنها است گوشه گيري و دوري از دوستان و همسالان در اوايل زندگي كودك را در معرض خطر مشكلات سازگاري بعدي قرار مي دهد گوشه گير كسي است كه از مردم دوري مي كند و بدان وسيله خود را با محيط اطراف سازگار مي سازد البته هر نوع گوشه گيري و در تنهايي ماندن گوشه گيري تلقي نمي شود هر انسان گاهگاهي دوست دارد تنها باشد تا به حل مشكلات زندگي بپردازد گوشه گيري زماني حالت بيماري پيدا مي كند كه فرد از آميزش با جمع و همنوعان بيزار و بيمناك باشد. در اين مورد اگر گوشه گيري به موقع درمان نشود به پيدايش حالت رواني شديد منجر مي شود.

[ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:گوشه گيري ,انزوا,مدرسه,اوليا,معلم,جامعه,فرهنگ, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

فرزند عزیزم:

آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی،

اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم ویا نتوانستم لباسهایم را بپوشم

اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است

صبور باش و درکم کن

یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت راعوض کنم

برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم...

وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن

وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم،با تمسخر به من ننگر

وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند،فرصت بده و عصبانی نشو

وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند،دستانت را به من بده...همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی....

زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم،عصبانی نشو..روزی خودت میفهمی

از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم،خسته و عصبانی نشو

یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم

کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم

فرزند دلبندم،دوستت دارم

[ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:پدر,فرزند,پير,احسان,صبر, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

آنچه نبايد انجام داد

والدين بايد بدانند كه هر گز نمي توان از حسادت به طور كلي جلوگيري به عمل آورد و از توجه و محبت افراطي به نوزاد در حضور ديگر فرزند يا فرزندان بايد پرهيز كرد  و نيز براي خوشايندي ديگر كودكان نبايد از نوزاد بدگويي كرد والدين نبايد كودكان را با هم مقايسه كنند، يا اختلاف سني و جنسي را دليل برتري معرفي كنند لازم نيست والدين تقسيم دقيق محبت بين كودكان بپردازند آرزوي كودكان اين نيست ،كه به طور يكسان دوست داشته شوند ، بلكه نيازشان است كه جداگانه مورد محبت قرار گيرند، نه به طور همگاني و يكسان ، اگر كودكان را با هم مقايسه كرديم و امور مختلف را به نسبت بين آنها تقسيم كرديم، آنها نيز پيوسته مقايسه گر بار مي آيند و پيوسته خود را با ديگران مقايسه مي كنند و به دنبال امتيازات برابر يا بيشتر مي گردند مسئله حسادت كودك را نسبت به نوزاد نبايد در حضور وي براي اطرافيان يا ميهمانان تعريف كرد زيرا شايد اين تعريف كردن و صحبت نمودن باعث وسوسه كودك براي حسادت بيشتر شود كمبودها،  نقايص بدني نقاط ضعف و....كودك را نبايد به رخ ديگر كودكان يا بزرگسالان كشيد زيرا اين امر عامل ايجاد احساس حقارت و حسادت است. از توسل به فشار، اجبار، تهديد، سرزنش و يا احيانا تنبيه براي درمان حسادت بايد پرهيز كرد زيرا اين افراد بيش از ديگران نيازمند محبت و مهرباني هستند. با توجه به شرايط سني مختلف و تفاوتهاي فردي كودكان طبيعي است كه نمي توان تفاوت قايل نشد اما از تبعيض بايد به شدت پرهيز نمود.

 

منبع: چگونه باكودكان رفتار كنيم.  صادقي/88

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:حسادت ,آسيبهاي اجتماعي,والدين,كودك,حقارت,موفقيت,جامعه,معلم, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

 فقط آقايان بخوانند

 

به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:زنان, عشق, علاقه, زيبايي,محبت,بي نظير, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]


صدا دادن مفصل نشانه‌ي چیست؟

دکتر مرتضي اميري در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، با بيان اين که شايع‌ترين علت صدا کردن مفصل، اصطكاك يک وتر بر روي وتر ديگر يا يک رباط است، اظهار داشت: وقتي افراد هنوز جوان و در حال رشد هستند وترها، رباط‌ ها و استخوان‌ها به نسبت‌هاي متفاوت رشد مي‌کنند که اين مسئله سبب صدا دادن مفاصل بدن مي‌شود.وي افزود: با بالا رفتن سن و نازک شدن غضروف‌هاي اطراف مفاصل، رباط‌ها و وترهاي مفاصل بر روي هم برخورد كرده و صدا مي‌کنند.

اين متخصص ارتوپدي با بيان اينکه دلايل ديگري نيز براي صداي مفاصل وجود دارد عنوان کرد: زماني که وترها و رباط‌ ها درازتر و کشسان‌تر از معمول هستند، مفصل بيش از حد حرکت مي‌کند و صداها بيشتر مي‌شود.

وي گفت: مفصل اغلب انسان‌ها به ‌طور معمول در دوران رشد نرم‌ است و غير از اصطكاك رباط‌ها و وترها بر يکديگر، تنها دليل ديگر پيدايش ناگهاني حباب‌هاي نيتروژن در بافت‌هاي مفصل در هنگام حرکت است به طوري که تعدادي دانه‌هاي ريز در مفصل قرار دارند.

دکتر اميري در ادامه در خصوص درمانهاي رايج صدا دادن مفصل تصريح کرد: در صورتي که اگر مفصل به دليل آسيب ‌ديدن شروع به صدا دادن کند، پزشک با عکس‌برداري از آن احتمال شکستگي را بررسي مي‌کند در غير اين‌صورت، لازم نيست فرد کار خاصي انجام دهد.

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:مفصل,صدا,آسيب,پزشكي,بهداشت, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

علاقه‌مندان به گوشت قرمز بخوانند

 به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، كارشناسان در اين مطالعه با انتشار يافته‌هاي خود در مجله آمريكايي تغذيه باليني تاكيد كردند افراد ميانسالي  كه  بيشترين  ميزان مصرف گوشت قرمز را دارند 19 درصد بيشتر از ديگران به سرطان مبتلا مي‌شوند. بعلاوه هرچه مقدار مصرف مواد شيميايي موجود در گوشت قرمز كبابي بیشتر باشد، خطر ابتلا به اين بيماري نيز به همان نسبت افزايش مي‌يابد.

بر اساس گزارش خبرگزاري رويترز، دكتر كاري دانيل متخصص انستيتو ملي سرطان در آمريكا در همين رابطه خاطرنشان ساخت: يافته‌هاي جديد ما تاييدي بر دستورالعمل‌هاي رژيم غذايي انجمن سرطان آمريكا در راستاي پيشگيري از سرطان است. در اين دستورالعمل‌ها تاكيد شده است كه مصرف گوشت قرمز بايد محدود باشد و به جاي گوشت قرمز و فرآوري شده بايد طبخ اين ماده غذايي به شكل سالم مثلا به صورت آب پز صورت ‌گيرد.  سرطان‌هاي كليه انواع مختلفي دارد كه دو نوع شايع‌تر آن شامل «آدنوكاسينوم» كليه و تومور«ويلمز» هستند. تومور ويلمز مخصوص شيرخواران و كودكان است كه اكثرا خود را به صورت توده شكمي نشان مي‌دهد. در مقابل آدنوكاسينوم كليه كه شايعترين سرطان اوليه كليه است كه در مردان شايع‌تربوده و بيشتر در افراد ميانسال و مسن ديده مي‌شود. استعمال سيگار مي‌تواند در ايجاد آن نقش داشته باشد. علائم معمول اين بيماري به صورت درد پهلو، لمس توده در پهلو و ديدن خون در ادرار بروز مي‌كنند كه وجود اين علائم نشانه پيشرفته بودن سرطان است. با استفاده روزافزون از روشهاي راديولوژي و سونوگرافي امروزه سرطانهاي كليه در مراحل ابتدايي‌تر و قبل از ايجاد علائم قابل تشخيص هستند.

اين بررسي روي 500 هزار بزرگسال آمريكايي از سن 50 سال به بالا انجام گرفته و جزئيات بيشتر آن در مجله تغذيه باليني ارائه شده است.

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:سرطان, گوشت قرمز, كليه, , ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

تاثير مثبت حسادت

حسادت هميشه تاثير منفي ندارد بلكه مانند عواطفي نظير ترس مفيد نيز هست و در صورتي كه ميزان آن معقولانه و منطقي باشد حتي سازنده نيز است زيرا كودك در اين صورت با استقامت تر و آزادمنش تر مي شود  حسادت مثبت يا غبطه باعث پيشرفت فرد و تلاش بيشتر براي رسيدن به هدف مي شود تفاوت غبطه با حسادت در آن است كه حسود نابودي محسود را طلب مي كند اما شخصي كه غبطه مي خورد احساس مي كند كه عقب مانده است و ديگران از او جلوتر هستند اين انديشه نياز به تلاش و كوشش بيشتر را در خود به وجود مي آورد و اين خود نيز انگيزه اي براي موفقيت و پيشرفت مي شود .

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:آسيب ,اجتماع ,والدين,مدرسه,مثبت,منفي, ] [ 9 بعد از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

پيشگيري از حسادت

مهمترين روش پيشگيري از حسادت، علاقه و محبّت،درك و امنيت خاطر همراه با انضباط عادلانه است. و زماني كه مادر كودك جديدي به دنيا مي آورد بايد برنامه ها طوري تنظيم گردد كه از بروز حسادت جلو گيري نمايد كودك بزرگتر در آن زمان نبايد به مهد كودك فرستاده شود و اطاق خوابش نبايد تغيير يابد، بايد هر نوع تغييري مدتها قبل از تولد نوزاد جديد صورت گيرد. كودك را بايد براي خريد وسايل نوزاد همراه برد حتي بهتر است به كودك پول داد تا چيزهايي براي نوزاد خريداري نمايد اگر مادر به جايي مي رود بهتر است كودك در منزل خودش باشد به شرطي كه شخصي را كه قرار است از او مراقبت كند كودك دوست داشته باشد وگرنه به منزل يكي از اقوام نزديك كه مورد علاقه كودك است فرستاده شود. بايد كودك را تشويق به مراقبت از نوزاد كرد مثلا در استحمام كودك بزرگتر به مادر كمك كند تا  پوشك  نوزاد را عوض نمايد و اشياء لازم را برايش بياورد به شرطي كه موافق اين كار باشد وگرنه نبايد وي را وادار به اطاعت و انجام چنين كارهايي كرد  اگر كودك مي خواهد نوزاد را ناز و نوازش كند و با او بازي كند، والدين بايد اجازه اين كار را به وي داده و در   عين حال مراقبش باشند تا آزاري به نوزاد نرسد وقتي كه مادر نوزاد را بغل مي كند بهتر است پدر يا ساير اعضاي حاضر در منزل كودك بزرگتر را بغل كرده يا نوازش كنند بايد كوشش كرد كه كودك مطمئن شود كه والدين او را مانند سابق دوست دارند. وظيفه والدين است كه تحمّل عصبانيت و حسادت فرزند را كرده و آن را بپذيرند نه اين كه مانند او عكس العمل نشان دهند، ناديده گرفتن حسادت در كودكان براي اطرافيان به ويژه والدين دردي را دوا نمي كند بلكه باعث شدت يافتن اين احساس مي شود در اين رابطه به جاي آن كه بي تفاوت باشيم و يا احساساتي شويم بايد سعي كنيم فرد خود را شناخته احساساتش را درك كنيم و با يافتن علتهاي ايجاد حسادت و اتخاذ روشهاي صحيح و منطقي از حسادت او كم كرده و يا آن را از بين برده تا بدين وسيله روح او را از نابساماني و عذاب نجات دهيم.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:حسادت , آسيب, پيشگيري,مادر, كودك, , ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

حسادت و شيوه هاي پيشگيري از آن 

حسادت نوعي احساس عاطفي است در برابر از دست دادن و يا احتمالا تصور از دست دادن محبت يك دوست يا كسي ، و اين واكنش هميشه متوجه افرادي است كه عموما با  ترس و خشم همراه هستند.  حسادت اگر شديد باشد و به موقع درمان نشود به سازگاري فرد حسود لطمه مي زند و سبب نابساماني هاي روحي و رواني شده و اثرات مخربي بر شخصيت بزرگسالان مي گذارد.

وقتي انسان با پيشرفت يا موفقيّت بيش از اندازه ديگران مواجه شود، حالتي به او دست مي دهد كه به آن احساس حقارت مي گويند. درجات اين احساس در افراد مختلف متفاوت است اگر احساس حقارت در فردي شدّت يابد به صورت حسادت در مي آيد. حسادت در افراد مختلف شدت و ضعف دارد ولي بزرگسالان به علت موقعيّت اجتماعي و اهميتي كه براي روابط اجتماعي قايل هستند اين احساس را كمتر از كودكان ظاهر مي سازند.

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:حسادت ,آسيبهاي اجتماعي,والدين,كودك,حقارت,موفقيت,جامعه,معلم, ] [ 9 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]

ذکاوت حکیمی باهوش

در زمان های قدیم یک دختر از روی اسب می افتد و باسنش (لگنش) از جایش درمی‌رود. پدر دختر هر حکیمی را به نزد دخترش می‌برد، دختر اجازه نمی‌دهد کسی دست به باسنش بزند, هر چه به دختر می گویند...

 

به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:ذكاوت , دختر, طبابت,اسب,گاو, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]
درباره وبلاگ

به وبلاگم خوش آمديد.نيازمند نظرات مفيد شما هستم. با سپاس : ملازاده
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 1180
بازدید کل : 255689
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1



............................


------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------ ---------------
کد اپلود عکس
................................................................
بک لینک فا